[Gelistirici] bu karari nasil aldik?

Semen Cirit scirit at pardus.org.tr
29 Mar 2011 Sal 10:29:49 EEST

 Selamlar,

 İnanılmaz derecede haklısınız arkadaşlar, ben sadece aramıza yeni katılan
 (hem geliştirici adayı, hem de çalışmaya başlayan) arkadaşların paket almak
 istediklerinde nasıl paket almaları gerektiklerini yazmaya çalıştım, tabi bu
 arada nasıl bırakılacağını da düşünmeye başladım :)

 Askerlik, tatil, okul vb. herhangi başka bir sebeple geliştirici listesinde
 ve paketleri üzerinde bir süreliğine aktif olamayacak kişiler olabiliyor. Bu
 kişilerin devel ve geliştiricide gerekli duyuruları yapması ve paketlerini
 sahipsiz olarak işaretlemesi gerekiyor (bir de şimdi aklıma geldi
 developer.pardus.org.tr'de belki bir geliştirici sayfamız olur oraya da
 durumlarını commit ederler (böylece hangi geliştiricinin aktif durumda
 olduğunu tek bir yerden görebiliriz :)). Bu paketler, paketi ile
 ilgilenemeyecek kişinin üzerinde kaldığı zaman hataları ve paket
 güncellemeleri dahil büyük bir karmaşa yaratıyor. Şu anda bile Pardus
 depoları bu gibi nedenler ile biraz karışıklık içerisinde. Bunu düşünüp Onur
 ve Serdar'ında söylediği gibi biraz aceleci davrandım.

 O paragrafta anlatmak istediğimi şu şekilde daha açıklayıcı bir şekilde
 anlatayım: Bir geliştiricinin 1 aydan fazla süre ile aramızda olamayacağı
 kendisi tarafından bilinmekte ise (yukarıda bahsetmiş olduğum sebepler veya
 diğer herhangi bir sebeple), bu kişinin diğer kişileri bu durumdan haberdar
 etme ve Pardus depolarının düzenliliğini devam ettirmek adına uyarıda
 bulunması gerekliliğini yazdım. Bu zaten şimdiye kadar, her geliştiricinin
 aşağı yukarı yapmış olduğu bir süreç, ben sadece buna bir zaman vermeye
 çalıştım, amacım bu şekilde bir düşüncesi olan geliştiricinin ne yapacağını
 yazılı olarak tanımlamaktı.

 1 yıl sonra paketleri ile hiç ilgilenmemiş ise paketlerinin alınması ise şu
 şekilde anlatılabilir: Bir paketin güncellenme sıklığı tamamı ile
 üstgeliştiricilerine bağlı, bir paket 6 ay boyunca da, 1 yıl boyuncada hiç
 güncellenmeyebilir. Fakat Pardus'un sürüm döngüsüne bakıldığında aşağı yukarı
 1 yıl gibi bir süre içerisinde sürüm çıkarılıyor ve mutlaka bu süre
 içerisinde paketler bir depodan diğerine taşınıyor. Bu durumda 1 yıl boyunca
 geliştiricisi tarafından hiç dokunulmamış bir paket, en azından yeni depoya
 taşınırken geliştiricisi tarafından taşınılmak durumunda, (bunun için
 bildiğiniz gibi sürüm içerisinde, depoya aktarılması gereken paketlerin,
 haftalık paket listeleri çıkarılıyor) bu koşullar altında hiç bir yorum
 getirmemiş ve paketini yeni depoya da taşımamış kişinin paketlerinin, listede
 gerekli uyarısı yapılarak bakıcısız işaretlemenin en mantıklı yöntem olarak
 düşündüm. Yani 1 yıl demek istediğim, bir önceki sürüm boyunca (yaklaşık 1
 yıl) ilgilenilmemiş ve yeni sürüme de geliştiricisi tarafından taşınmamış
 paketler.

 Bu belge kesinlikle son hali değil, buraya yazmış olduklarımı uygulamaya
 başladıkça eksiklikleri ve yanlışlıkları görülerek değiştirilecek şeyler,
 örneğin sürüm döngüsü yapısı değişir ise bu değişikliğe uğrayacak veya bir
 geliştirici bir süreliğine ara vereceğini söyledi, ve daha sonra geri döndü
 ne yapılacak henüz düşünülmemiş durumda :)

 Bunu dün akşam bu şekilde duyurmam aceleciliğimden kaynaklanan bir hata idi,
 lütfen mazur görün.

 Fatih Aşıcı'nın askere gitmesi nedeni ile :) acele bir şekilde paket
 paylaşımına girdik. Aynı şekilde uzun süredir Pardus üzerinde bulunan ve
 karmaşa yaratan (bugzilla'da admin'e atanan ve bakılmayan paketler) paketleri
 de paylaştık. Bu paylaşımları bitmiş olarak düşünmeyin, henüz geliştiriciliğe
 ara vermiş veya bırakmış kişilerin paketleri ve 2011'de geçmeyi bekleyen
 paketler de var bunların listesini de çıkaracağım ve listede paylaşacağım.
 Bunlar Fatih'in ve Pardus'un paketleri idi ve güvenlik açığı, kritiklik gibi
 sebeplerden ötürü acil durumda olduğu için paylaşıldı.

 Serdar ve Onur'un söylemiş olduğu gibi, belgelendirilecek ve süreç haline
 getirilecek birçok durumumuz var bu yüzden biraz aceleci ve heyecanlı
 olabiliyorum kusura bakmayın :)

 Herkese iyi çalışmalar,

 --
 Semen Cirit