[Gelistirici] ACK Sayisi Hakkinda

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
30 Oca 2011 Paz 23:07:06 EET

On Sun, 30 Jan 2011 22:36:36 +0200
Anıl Özbek <ozbekanil at gmail.com> wrote:

> [...]
> gördün bunları da yazdın demez.
>
> Eğer paket bir ACK aldıysa, bileşen sorumlusunu bekliyorsa ve de
> başka bir geliştirici o paketi incelediyse ama hiç bir eksiğini
> bulamadıysa incelediğini nasıl ifade edecek? Bunu cevapladığımı
> düşünüyorum, tekrarlayayım: Geliştirici PING çeker, veya
> BileşenSorumlusuİsmi? vb bir ifade kullanarak bileşen sorumlusuna bak
> ben de paketi inceledim ve hiçbir eksikliğini göremedim, paket seni
> çağırıyor mesajı verir. Bunun ACK ile neden yapılmaması gerektiğini
> savunduğumu soracaksanız lütfen önceki ve bu mesajımı bir kez daha

 Bence sen de yazılan mesajları bir daha oku. Benim gördüğüm zaten
genel fikrin "ikiden fazla ACK gelmesinin kafa karıştırıcı olduğu"
yönünde. Benim mesajım ise ACK adedi ile ilgili değil, bunu yorumlama
şeklin ile ilgiliydi.

> Bana rahatsızlık verici ve mantıksız gelen bir durumu belirtip, bir
> arada olabilmemiz / çalışabilmemiz için bir orta yol bulmaya
> çalışırken, on küsürünce mesajda hala ilk mesajımda yazdıklarımı
> açıkladığımdan bunda pek de başarılı olamadığımı görüyorum. Umarım
> benim konuyu yeteri kadar açık olarak ortaya koyamama sorunumu bu
> mesajla çözebilmişimdir.

 Beraber çalışabilmek için sakin bir şekilde ve mantık çerçevesinde
çalışabilmeliyiz. Birinin fazladan ACK vermesini "Benim incelemeyi adam
akıllı yapmadığımı düşündüğü için bunu yaptığını düşünürüm" şeklinde
yorumlamanı orta yol bulmak olarak göremiyorum. Rahatsız oluyorsun
tamam ama bunun "şahsına yönelik, senin bir şey yapıp yapamaman ile
ilgili" bir hareket olduğunu hiç sanmıyorum.