[Gelistirici] ACK Sayisi Hakkinda

Gökmen Görgen gkmngrgn at gmail.com
30 Oca 2011 Paz 22:59:51 EET

2011/1/30 Anıl Özbek <ozbekanil at gmail.com>

> - Bir paketin bileşen sorumlusu ve bir başka geliştiricinin dışında diğer
> geliştiricilerce incelenmesinden daha normal bir şey olamaz. Bu iyi (hatta
> harika) bir şey ve yukarıda bununla ilgili herhangi bir derdimin olmadığını
> yeteri kadar ifade ettiğimi düşünüyorum. Ama bu şekilde ek incelemelerde ACK
> kullanılmasının hiç bir mantığını göremiyorum.

Kimlerin ayrıca zahmet edip paketi review ettiğini, paketle ilgilendiğini
görmüş oluyorsun ve bunu bilmek hiç de rahatsızlık verici değil. Bana göre
mantığı bu.

> Eğer paket bir ACK aldıysa, bileşen sorumlusunu bekliyorsa ve de başka bir
> geliştirici o pakete gelip şunlar şunlar eksik, şu şöyle olsa daha iyi olur
> dediği zaman bu o geliştiricinin paketi incelediğini gösterir, ACK vermedi
> diye kimse hayırdır sen rüyanda mı gördün bunları da yazdın demez.

Bu kısmı tam anlamadım. Bir geliştirici paketi gözden geçiriyor ve henüz ACK
vermemişse, başka bir geliştirici gelip ACK verirse, iki durum gerçekleşir:

- Paketi review'e alan geliştirici, henüz ACK vermemiş geliştiricinin
cevabını bekler.
- Henüz ACK vermemiş geliştirici, ACK vermiş geliştiriciyle 'bence bu
pakette eksik bir şeyler var' deyip tartışır. Paketi review'e alan
geliştirici de tartışmanın sonucuna göre hareket eder.

> Eğer paket bir ACK aldıysa, bileşen sorumlusunu bekliyorsa ve de başka bir
> geliştirici o paketi incelediyse ama hiç bir eksiğini bulamadıysa
> incelediğini nasıl ifade edecek? Bunu cevapladığımı düşünüyorum,
> tekrarlayayım: Geliştirici PING çeker, veya BileşenSorumlusuİsmi? vb bir
> ifade kullanarak bileşen sorumlusuna bak ben de paketi inceledim ve hiçbir
> eksikliğini göremedim, paket seni çağırıyor mesajı verir. Bunun ACK ile
> neden yapılmaması gerektiğini savunduğumu soracaksanız lütfen önceki ve bu
> mesajımı bir kez daha okuyunuz.

Ya bence de ACK deyip paket bileşeni sorumlusuna bir gönderme yapmak garip
fikir; ama bir ACK daha verilmesinin hiçbir zararı olmadığını, paketin kaç
kişi tarafından gözden geçirildiğini bilmenin paketçi için güzel bir şey
olduğunu düşünüyorum, az önce söylediğim gibi.

Review sürecini bugzilla'ya taşıma sırasında fikrimi belirttim mi
bilmiyorum. Ben Archlinux'un AUR deposundaki vote ve out of date sistemini
çok beğeniyorum. Benim noan'dan beklentim açıkçası buydu / budur.

--
gkmngrgn ~ http://gokmengorgen.net