[Gelistirici] ACK Sayisi Hakkinda

Fethican Coşkuner fethicanc at gmail.com
30 Oca 2011 Paz 23:39:29 EET

On Sun, 30 Jan 2011 22:36:36 +0200
Anıl Özbek <ozbekanil at gmail.com> wrote:

> - Bir pakete bileşen sorumlusu ve başka bir geliştirici dışında ACK
> verilmesini doğru bulmuyorum ve rahatsız oluyorum. Biri bana neden bir
> paketin ikiden fazla ACK almasının mantıklı, gerekli ve yararlı
> olduğunu anlatana kadar bu böyle devam edecek. Burada katı fikirli
> olduğumu değil, bunca mesaj arasında hiçbirinin buna değinmediğini ve
> benim de bunun nedenlerini gerçekten bilmediğimi çıkarınız lütfen.

   Geliştirici bir pakette eksiklik/yanlışlık görüp bunu iletiyorsa
ilgili değişiklikler pakete yansıtıldıktan sonra tekrar pakete göz
atmalıdır aynen ilk 2 ack'ı veren geliştiricinin yaptığı gibi. Review
yapanın değindiği noktaların halledildiği ve bu sırada insani
faktörlerden kaynaklanabilecek bütün hataları eleyebilmek için. Bu
sürecin eksiksiz işlediğini anlayabilmenin yolu da bunu bugzilla
üzerinde görebilmektir.

> - Bir paketin bileşen sorumlusu ve bir başka geliştiricinin dışında
> diğer geliştiricilerce incelenmesinden daha normal bir şey olamaz. Bu
> iyi (hatta harika) bir şey ve yukarıda bununla ilgili herhangi bir
> derdimin olmadığını yeteri kadar ifade ettiğimi düşünüyorum. Ama bu
> şekilde ek incelemelerde ACK kullanılmasının hiç bir mantığını
> göremiyorum.

   Her review yapan kendi yorumu için ack veriyor bu bile gerektiğinde
2'den fazla geliştiricinin ack vermesi için geçerli bir sebeptir bence.

---
Fethican