[Gelistirici] ACK Sayisi Hakkinda

Mete Bilgin mbilgin at pardus.org.tr
30 Oca 2011 Paz 22:50:39 EET

 On Sun, 30 Jan 2011 22:36:36 +0200, Anıl Özbek <ozbekanil at gmail.com>
 wrote:
> Merhaba, tekrar ifade etmeye çalışacağım kendimi.

 Merhaba,

> [...]
> yararlı olduğunu anlatana kadar bu böyle devam edecek. Burada katı
> fikirli olduğumu değil, bunca mesaj arasında hiçbirinin buna
> değinmediğini ve benim de bunun nedenlerini gerçekten bilmediğimi
> çıkarınız lütfen.

> - Bir paketin bileşen sorumlusu ve bir başka geliştiricinin
> dışında diğer geliştiricilerce incelenmesinden daha normal bir
> şey olamaz. Bu iyi (hatta harika) bir şey ve yukarıda bununla
> ilgili herhangi bir derdimin olmadığını yeteri kadar ifade
> ettiğimi düşünüyorum. Ama bu şekilde ek incelemelerde ACK
> kullanılmasının hiç bir mantığını göremiyorum.

 Burada ortak bir yol yol çizmediğimiz için böyle bir davranış
 gösteriyorum kendi çapımda. Ping'lemenin daha bir kırıcı tarafı olduğunu
 düşünüyorum. "Bileşen sorumlusu uyuyor mu?" gibisine
 yorumlanabilir(Kendi düşüncem).

 Birden fazla ack verme işinde mantıklı taraf(yine bence), yeni paket
 yapmaya başlayanlar için başka gözler tarafından incelenip geçer
 aldığını ve motive edici olduğunu düşünüyorum.

> Eğer paket bir ACK aldıysa, bileşen sorumlusunu bekliyorsa ve de
> başka bir geliştirici o paketi incelediyse ama hiç bir eksiğini
> bulamadıysa incelediğini nasıl ifade edecek? Bunu cevapladığımı
> düşünüyorum, tekrarlayayım: Geliştirici PING çeker, veya
> BileşenSorumlusuİsmi? vb bir ifade kullanarak bileşen sorumlusuna
> bak ben de paketi inceledim ve hiçbir eksikliğini göremedim, paket
> seni çağırıyor mesajı verir. Bunun ACK ile neden yapılmaması
> gerektiğini savunduğumu soracaksanız lütfen önceki ve bu
> mesajımı bir kez daha okuyunuz.

 Ancak artık "ping"lemenin anlamını kesinleştirilirse artık onu
 kullanmaya yönelmekte bir sorun olmaz benim açımdan.

 ---
 Mete Bilgin