[Gelistirici] ACK Sayisi Hakkinda

Anıl Özbek ozbekanil at gmail.com
30 Oca 2011 Paz 22:36:36 EET

Merhaba, tekrar ifade etmeye çalışacağım kendimi.

- Bir paketin depoya girmesi için iki ACK alması gerektiğini biliyorum.

- Bir paketin incelenmesi ile ACK verilmesinin iki farklı eylem olduğunu
düşünüyorum.

- Bir pakete bileşen sorumlusu ve başka bir geliştirici dışında ACK
verilmesini doğru bulmuyorum ve rahatsız oluyorum. Biri bana neden bir
paketin ikiden fazla ACK almasının mantıklı, gerekli ve yararlı olduğunu
anlatana kadar bu böyle devam edecek. Burada katı fikirli olduğumu değil,
bunca mesaj arasında hiçbirinin buna değinmediğini ve benim de bunun
nedenlerini gerçekten bilmediğimi çıkarınız lütfen.

- Bahsettiğim rahatsızlığı sadece biri bana yaptığında değil, A, B'ye
yaptığında, C, D'ye yaptığında ve Y, Z'ye yaptığında da hissediyorum. Ama
bunu ne şimdi ne de rahatsız olduğum zamanlarda belirtmeyi doğru bulmuyorum.
İki kişinin arasına girmek ve başka birinin avukatlığı olarak yorumlanacağı
için. Bu listede özellikle genelleme yapılması rahatsızlık verici bulunduğu
için de (bir kişinin yaptığını tüm geliştiricilere yorma mottosu) ben
diyorum, sen diyorum, tekil kuruyorum cümlelerimi.

- Bir paketin bileşen sorumlusu ve bir başka geliştiricinin dışında diğer
geliştiricilerce incelenmesinden daha normal bir şey olamaz. Bu iyi (hatta
harika) bir şey ve yukarıda bununla ilgili herhangi bir derdimin olmadığını
yeteri kadar ifade ettiğimi düşünüyorum. Ama bu şekilde ek incelemelerde ACK
kullanılmasının hiç bir mantığını göremiyorum.

Eğer paket bir ACK aldıysa, bileşen sorumlusunu bekliyorsa ve de başka bir
geliştirici o pakete gelip şunlar şunlar eksik, şu şöyle olsa daha iyi olur
dediği zaman bu o geliştiricinin paketi incelediğini gösterir, ACK vermedi
diye kimse hayırdır sen rüyanda mı gördün bunları da yazdın demez.

Eğer paket bir ACK aldıysa, bileşen sorumlusunu bekliyorsa ve de başka bir
geliştirici o paketi incelediyse ama hiç bir eksiğini bulamadıysa
incelediğini nasıl ifade edecek? Bunu cevapladığımı düşünüyorum,
tekrarlayayım: Geliştirici PING çeker, veya BileşenSorumlusuİsmi? vb bir
ifade kullanarak bileşen sorumlusuna bak ben de paketi inceledim ve hiçbir
eksikliğini göremedim, paket seni çağırıyor mesajı verir. Bunun ACK ile
neden yapılmaması gerektiğini savunduğumu soracaksanız lütfen önceki ve bu
mesajımı bir kez daha okuyunuz.

Bana rahatsızlık verici ve mantıksız gelen bir durumu belirtip, bir arada
olabilmemiz / çalışabilmemiz için bir orta yol bulmaya çalışırken, on
küsürünce mesajda hala ilk mesajımda yazdıklarımı açıkladığımdan bunda pek
de başarılı olamadığımı görüyorum. Umarım benim konuyu yeteri kadar açık
olarak ortaya koyamama sorunumu bu mesajla çözebilmişimdir.