[Gelistirici] ACK Sayisi Hakkinda

Anıl Özbek ozbekanil at gmail.com
29 Oca 2011 Cmt 16:55:16 EET

29 Ocak 2011 16:48 tarihinde Ozan Çağlayan <ozan at pardus.org.tr> yazdı:

> Bileşen sorumlusu bir tane değil ki. Ağaç olarak aşağı iniyor. Böyle
> yaparsak ben ACK almış bir paketi incelerken, önceki ACK'ı verenin o ağaçta
> herhangi bir sorumluluğu var mı diye bakmam lazım her seferinde. Bunun
> yerine ACK'lar birikir, review'a alan geliştirici de ACK'lardan birinin
> bileşen sahibine ait olup olmadığına bakar.

Paket isteği açılırken seçilen bileşene göre bileşen sorumluları ekleniyor,
görebildiğim kadarıyla bu bir veya iki geliştirici oluyor.

Eğer bir bileşenin sorumlusu yerine / adına üst bileşenlerden birinin
sorumlusunun ACK vermesi gerekiyorsa ortada özel bir durum var demektir.
Bunu da o geliştiricinin kayda inceleme yazarken normal bir geliştirici
olarak mı yoksa bileşen sorumlusu olarak mı inceleme yaptığını söylemesi
gerekir.

Bir paketçinin veya incelemecinin sadece kaydın öntanımlı olarak CC'lenen
geliştiricileri bileşen sorumlusu olduğunu bilmesi ve buna göre davranması
gerekli ve yeterli bence. Bu da kayıt üzerinden kolayca görülebiliyor.