[Gelistirici] 2011 depoları

Fatih Aşıcı fatih at pardus.org.tr
24 Oca 2011 Pzt 09:27:09 EET

 On Sun, 23 Jan 2011 17:33:16 +0200, Necdet Yücel
 <necdetyucel at gmail.com> wrote:
> Selamlar,

 Selamlar,

> Bir haftadır bilgisayar başında olmadığımdan depoları ancak
> görebildim. Öncelikle 2011 için herkesin eline sağlık diyorum.
>
> 2011 svn'ine bakınca alışık olduğumuz gibi bir devel-stable ikilisi
> yerine testing-devel ikilisi görüyorum. Bunlara yakında bir de stable
> eklenir herhalde. Bu depo geçişleriyle ilgili geliştirici listesinde
> bir mesaj göremedim. Belki ben kaçırmış olabilirim diye bir sorayım
> istedim; bu depolara nasıl paket alacağız, depolar arası geçiş nasıl
> olacak?

 Cuma gününden bu yana ofisteki ağda bir sorun var. Bu yüzden ne mail
 okuyabildim
 ne de mail gönderebildim; kusura bakmayın.

 devel-stable ile ilgili bu listede konuştuk diye hatırlıyorum. Şu an en
 öncelikli
 hedefimiz bir an önce devel için ayrı, test/devel için ayrı birer farm
 kurmak. Cuma
 günü farmları kurarken kullanmak için bir testing deposu açtım; ama ağ
 sorunları
 yüzünden başlayamadık.

 Bu arada stable yerine testing (ya da test) kullanmanın daha mantıklı
 olduğunu
 düşünüyorum. Depo/farm için yazdığımız betiklerde de bir hayli karmaşa
 var. Bunun
 nedeni şu: devel kaynak deposunu derleyen farm, yine devel adında
 binary bir depo
 oluşturuyor. Oysa stable kaynak deposunu derleyen farm test adında bir
 binary depo
 oluşturuyor. Genellikle farm hakkında konuşurken "stable" dendiğinde
 test deposundan
 seçilmiş paketlerin oluşturduğu deponun mu yoksa stable kaynak
 deposundan derlenen
 paketlerin girdiği test deposunun mu kastedildiği anlaşılmıyor. Hatta
 sunucuda kendi
 yazdığımız betiklerin ne işe yaradığını anlamaya çalışırken bile epey
 zorlanıyoruz :)

 "stable" yerine "testing" adını kullanırsak durum şöyle olacak
 (Tablonun düzgün görünmesi
 için sabit genişlikli bir yazı tipi kullanın :) ):

   İkili Depo       Derleyen Farm    Kaynak Depo
   ----------       -------------    -----------
   devel/i686       devel/i686       devel
   devel/x86_64     devel/x86_86     devel
   testing/i686     testing/i686     testing
   testing/x86_64   testing/x86_64   testing
   stable/i686      -                testing
   stable/x86_64    -                testing

 Görüldüğü gibi stable depolarının ayrı bir farmı yok. Bunlar testing
 deposunda test edilmiş
 ACK/NACK sürecinden geçmiş paketleri barındırıyor. Bu depolardaki
 değişiklikler doğrudan
 son kullanıcıya yansıyor.

 Dolayısıyla yine iki farklı kaynak depomuz olacak. Yine aynı şekilde
 devel deposuna 2011'in
 herhangi bir safhasında depoya girebileceğini düşündüğümüz
 paketleri/güncellemeleri alıyoruz
 (Mesela KDE 4.6, KDE 5 değil!). devel de derlendiği için "stable'a
 alayım da derlensin, test
 edilsin" demeyeceğiz artık. Sadece kararlı olduğunu düşündüklerimizi
 testing deposuna alacağız.

 Kısacası devel'in de derlenmesinin getireceği ufak farklar dışında
 politikada önemli bir
 değişiklik yok. Olması gerektiğini düşünüyorsanız tartışalım.

 İyi çalışmalar...