[Gelistirici] Kullanıcı dizinleri

Erkan Tekman tekman at pardus.org.tr
13 Oca 2011 Per 03:25:22 EET

Çarşamba 12 Ocak 2011 14:10:55 tarihinde Ali Işıngör şunları yazmıştı:

> Bu çalışma eğer devlet sırrı değilse, bizlerle de paylaşsanız? Birisinin
> benim göremediğim hayali bir metni referans göstererek konuşması, son
> derece can sıkıcı çünkü...

Söz konusu çalışmanın sonuç raporu henüz nihai halini almadığı için herhangi
bir paylaşıma tabi tutulmadı. Yalnızca Bahçeşehir ekibi Akın'ın da aralarında
bulunduğu bir grup TÜBİTAK UEKAE çalışanına ilk bulguları içeren bir dizi
sunum yaptı. Çeşitli işletim sistemleri (Windows 7 ve son MacOS X) ile çeşitli
Linux dağıtımlarının (GNOME ile Ubuntu, KDE ile fedora) da dahil olduğu bir
karmaşıklık karşılaştırmasının bir konusu da malum dizinlerin yeri idi.

Söz konusu çalışma daha çok Pardus'un mevcut durumunu etkileşim ve görsel
tasarım açısından değerlendiriyor. Temel bulgu da 2004 yılında altını çize
çize yazdığımız "bilgisayar okur yazarı için temel masaüstü gereksinimlerini
karşılayan kolay işletim sistemi" hedefimizden nasıl uzağa düştüğümüz. Ben
buna kısaca "artık Pardus bir Linux dağıtımı oldu" diyorum. Bu durumu
kullanıcı listesinde ve  Özgürlükİçin'de de görüyoruz. Özellikle Vista
zamanlarında alıştığımız Windows göçmenleri artık ortalıkta görünmüyorlar.
2012'ye giderken bu konuda çok şeyler yapmamız gerekiyor.

Rapor son haline gelince kamuya açılacak doğal olarak. Bir sonraki adımda
yapılacakları da önümüzdeki aylarda sizlerle paylaşacağız.

--
Erkan Tekman
TÜBİTAK UEKAE

www.pardus.org.tr