[Gelistirici] Kullanıcı dizinleri

Anıl Özbek ozbekanil at gmail.com
12 Oca 2011 Çar 13:37:53 EET

12 Ocak 2011 13:20 tarihinde Koray Löker <loker at pardus.org.tr> yazdı:

> sol panelde ayrı ayrı kısayollarını koymamız işe yarıyor görünüyor.

Açıkçası bu bana zorluk çıkarıyor ve sevmiyorum ama başka bir tartışmanın
konusu. Konumlar ve bilgi panellerini aynı yerde kullanma, taşınabilir
ekranların kedi canı küçük ekranları...

> Bunu
> doğrulayan da, yanlışlayan da oldu, doğrulayanların sayısı daha çok gibi
> görünüyor. Eh orada tek tıkla erişilen şeyin ev dizini altında bir başka
> katmanda olması çok tutarlı mı diye düşünüyorum, yok orada da tek tek
> ulaşılsın daha iyi diyorum.

Tamam da KDE zaten bize bazı güzellikler sunmuyor mu? Örneğin Amarok da Aç
dediğimiz de kendimizi Belgeler'de bulmuyor muyuz zaten[1]? Eğer
kullanıcıların hayatını daha az tıklı yapmak istiyorsak bu güzelliğin her
uygulamada olup olmadığını, yoksa nasıl kazandırılabileceğini konuşalım.
Amorok neden Müziik dizininde açılmıyor öntanımlı da bir tık fazlılığa neden
olacak Belgeler'de açılıyor diye tartışalım.

> Neticede her iki senaryoda da muhalifler kendi çözümünü yaratıyor basitçe,
> çok
> dert değil bence. Fakat insanların daha rahat kullanmaları için daha az
> işlemle ulaşmaları lazım kuralı uyarınca doğru olanın bu olduğunu
> sanıyorum.

Elle yapılan hiç bir şey kullanıcı için basit olamaz. Ben yeni bir kullanıcı
olsam korkarım açıkçası işletim sistemi tarafından oluşturulmuş dizinleri
silmeye değiştirmeye.

Basitlik olacak derken ev dizininin sadeliğini yitirmesinin de
basitliği baltalayıcı olduğunu söylemek istiyorum. Söyledim.

> Bir hedefe üç adımdan uzun varıyorsan yanlıştır der HCI uzmanları...
> Ockham'ın
> Usturası da vardır hikaye olarak... Vikipedi der ki, "Occam's Razor"
> teorisi
> temel olarak "her şeyin birbirine eşit olduğu bir ortamda, en basit
> açıklama
> doğruya en yatkın olandır" felsefesi üzerinde şekillenir.

KDE'nin bize sağladığı güzellikler kısmı...

> Doğru için basitleştirilmiş olana yönelmeli... Basit olan ortada olandır
> diye
> düşünüyorum.

Ev dizinindeki Belgeler dizini yeterince ortadadır. Ayrıca bir dizin içinde
olması da birlikten kuvvet doğar'ı desteklemektedir.

[1] http://i.imgur.com/sdXKl.png