[Gelistirici] Ciddi sorunlar, sesli düşünceler

Serdar Dalgıç serdar at pardus.org.tr
6 Oca 2011 Per 23:42:30 EET

04 Ocak 2011 Salı günü (saat 17:01:34) Gökçen Eraslan şunları yazmıştı:
> Selamlar,
>
> 2011 sürümü için ciddi sorunlarımızı tartışalım, çözümler bulalım.

Merhaba;

> 2- 2009'da olan paketlerin, 2011 depolarına alınması gerekiyor acilen. Hem
> 2009-2011 geçişi için hem de kullanıcıların 2009'da kullandıkları
> programları 2011'de de sağlamamız gerektiği için aciliyet söz konusu.
>
> 4- Paket sahipliklerini 2009/2011 (ve Kurumsal2) için senkronlamamız
> gerekiyor, şu an 2009 en güncel, 2011/Kurumsal2 eski durumdalar genel
> olarak. (Serdar sen bir betik yazacaktın sanırım bununla ilgili, hemen
> bitirirsen, güzel olur.)

Bu iki konuda işe yarayacağını düşündüğüm bir betik yazdım.
http://svn.pardus.org.tr/uludag/trunk/scripts/package-owners-diff2.py

İndex adreslerini vermezseniz ön tanımlı 2009 ve 2011 devel kaynak depolarını
karşılaştırıyor.

İki şey yapıyor:

1) Her iki indexte de olan paketlerin sahiplerini karşılaştırıyor, farklıysa
İlk indexteki paket sahibine göre gruplayıp konsola bastırıyor. Paketleri
karşılaştırırken Replace edilen paket varsa onu hesaba katarak karşılaştırma
yapıp ikinci indexteki ismini de bastırıyor.

Fatih Arslan
        texlive-langcyrillic          Semen Cirit       texlive-lang-cyrillic

gibi.

2) --print-missing parametresi verildiğinde ise extra olarak ilk indexte olup
ikinci index'te olmayan ve ikinci indexte obsolete edilmemiş paketleri paket
sahiplerine göre gruplayarak bastırıyor. 2011'de depo kökünde bulunan urgent-
packages listesindeki gibi bir çıktı bastırıyor, onun kadar ayrıntılı olmasa
da :)

Bir de paketler arasında Replaces yazılıp distribution.xml'de Obsolete
işaretlenmeyen paketlerin çıktısını da veriyor. Bugün betiği yazarken
karşılaştığımız bir durumdu, görelim dedik.

*blacklist* seçeneği için -x ile paket isimleri, -c ile de component isimleri
vererek betiğin göz ardı etmesini sağlayabilirsiniz.

Paket sahiplikleri konusunda otomatik hareket etmeme taraftarıyım, 2011'deki
bazı paketlerin 2009'a göre daha güncel sahipleri var misal.. O yüzden betiğin
çıktısına bakıp üzerinize almanız gereken paketleri alırsanız (herkes kendi
kapısının önünü süpürürse stayla) yerinde olacaktır.

İyi çalışmalar.

--
- Serdar Dalgic
TUBITAK/UEKAE - Pardus GNU/Linux