[Gelistirici] 2011 için ayr? bir depo açma ihtiyac?

Ekin Meroğlu ekin at pardus.org.tr
5 Oca 2011 Çar 22:33:14 EET

Merhaba,

Dün akşam thread'in başında cevap verecektim, zamanım olmadı, bu mailde
yazdıklarımı tüm thread'e cevap olarak kabul ederseniz sevinirim.

On Wed, 2011-01-05 at 18:23 +0200, Anıl Özbek wrote:

> Desteklenmeyen bir deponun iyi olacağını düşünüyorum.

> - Bana öyle geliyor.

Buna diyecek bir şey yok :-)

> [...]
> zorunda kalmıyorum. İki inceleme alıp hemen paketimi depoya
> alabiliyorum. Yaptığım değişiklikleri hemen kullanıcılara
> yansıtabiliyorum.
> - Kapalı kaynak olduğu için ana depoya almaya içimin el vermediği
> paketlerim için böyle bir depoyu kullanabilirim.
> - Tüm paketlerin ana depoda barınmasını sağlıklı bulmuyorum. Test
> işlemi için harcanan zaman artacaktır. Belki başka şeyler de olabilir.
> - İsteyen SVN hesabı olmayan paket sahiplerinin paketlerini [2] veya
> bakıcısız paketlerin bakımını buradan sürdürebiilir.

Necdet'in de dediği gibi bu tip bir deponun camia tarafından açılması ve
bakılması en mantıklı olanı.

İki ya da daha fazla depoda asıl sorunlar bu iki depo arasında paket
taşımaya başlayınca çıkıyor, ki bu bir süre sonra kaçınılmaz. Paket
taşıma işlemlerinin en aza inmesi ve sorunsuz olması için ise deponun ve
taşıma sürecinin sağlam bir politikası olması gerekiyor. Bir gün böyle
bir depo olacaksa, teknik neden/kaynak vs'den çok sürdürülebilir bir
depo politikasına gerek var, bu depo politikasının da sağlam koşullar
içermesi lazım..

Özetle, bu pakete yer bulamadık, şu paketi hızla depoya almak iyi olacak
gibi fiili nedenlerle alelacele bir depo açarsak iki yıl sonra bugünkü
durumumuza geri döneceğiz bence. Pratikte işleri zorlaştırdığının
farkındayım, ama sağlam bir politika olmadan depo açmak da çözüm değil.

Daha fazla detay isteyen mazoşistler bu liste arşivlerinde "bu paket
hangi depoya gitsin", "bu paket niye bu depoda" gibi konulardaki sayısız
tartışmaları yeniden okuyabilir :)

2 kr.
ekin.