[Gelistirici] Ciddi sorunlar, sesli düşünceler

Fethican Coşkuner fethicanc at gmail.com
5 Oca 2011 Çar 18:13:50 EET

On Wed, 05 Jan 2011 08:57:11 +0200
Renan Çakırerk <renan at pardus.org.tr> wrote:

> Daha fazla olabilse iyi olurdu ama son 3 ay taslak bir profil
> çizebilecek kadar yeterli.

   16287 kayıtlı bilgisayar içinde 2342 tanesinin ram miktarları
görüntülenebiliyor.

> Ne var ki geri kalan %30'luk kesimden ne kadarının 4 GB ve üstünde
> olduğunu bilmiyoruz. Ayrıca bu bilmediğimiz kesmin ne kadarının 32
> bit işlemci kullandığını da bilmiyoruz. Tahminimce oldukça az bir
> rakam çıkacaktır. Tahminle olmaz bu işler derseniz; Smolt'u
> kurcalayarak bunları öğrenmek mümkün mü Fethican?

   smolt.pardus.org.tr üzerinden mümkün değil sanırım. Doğrudan
veritabanı üzerinden bir sorgu gerçekleştirebilir.

> Smolt'un işe yararlılığını ve etkin kullanmak için ne yapmamız
> gerektiğini tartışabileceğimiz bir mail atabilirsen listeye harika
> olur öyleyse. Eğer bu gibi durumlarda verilerimize güvenemiyorsak bir
> yerlerde bir sorun var demektir çünkü.

    Açıkçası burada smolt veya smolt-pardus entegrasyonu açısından
bir problem yok. Sadece aylık gönderim yaptırmıyoruz yukarıda
bahsettiğim gibi. Esas problem ise kullanıcıların smolt'un ne olduğu
konusunda bir fikirlerinin olmaması ki bu da tamamıyla benim hatam.
Elimdeki birkaç günlük iş yoğunluğunu atlattıktan sonra bu konu ile
ilgili ayrıntılı bir mail atarım.

---
Fethican