[Gelistirici] Ciddi sorunlar, sesli düşünceler

Renan Çakırerk renan at pardus.org.tr
5 Oca 2011 Çar 08:57:11 EET

Fethican Coşkuner wrote On 04-01-2011 18:22:
> Maalesef buradaki rakamlara bakarak pae kullanıcı sayıları üzerine
> varsayım yapamayız. Çünkü;
>
> - O sayfadaki veriler son 90 gün içinde gönderim yapmış olanların
> istatistiğini yansıtıyor.
Daha fazla olabilse iyi olurdu ama son 3 ay taslak bir profil çizebilecek kadar yeterli.

> - Tahminimce kullanıcıların hepsi firstboot sırasında kaptan ile
> smolt profili gönderimi yapıyorlar. Pae çekirdek ise kurulumdan sonra
> yükleniyor yani pae kurulumu yaptıktan sonra smolt profili
> gönderenlerin istatistiği o.
Çok haklısın bunu düşünmemiştim. PAE istatistiğini çöpe atalım, fakat 2
GB ve altında RAM'i olan kullanıcı oranının %70 olduğunu gösteren
istatistik hala geçerli.

Ne var ki geri kalan %30'luk kesimden ne kadarının 4 GB ve üstünde
olduğunu bilmiyoruz. Ayrıca bu bilmediğimiz kesmin ne kadarının 32 bit
işlemci kullandığını da bilmiyoruz. Tahminimce oldukça az bir rakam
çıkacaktır. Tahminle olmaz bu işler derseniz; Smolt'u kurcalayarak
bunları öğrenmek mümkün mü Fethican?

>    Oradaki rakamların her zaman güvenilebilir olmasının yolu smolt'un
> ayda bir kere gönderim yapmak üzere cronlanması ki biz bu işlemi
> yapmıyoruz.

Smolt'un işe yararlılığını ve etkin kullanmak için ne yapmamız
gerektiğini tartışabileceğimiz bir mail atabilirsen listeye harika olur
öyleyse. Eğer bu gibi durumlarda verilerimize güvenemiyorsak bir
yerlerde bir sorun var demektir çünkü.

Ekin Meroğlu wrote On 04-01-2011 23:49:
> 2011 için bu test edilecek bir yeni konf. demek, çok acil/gerekli değil
> bence.

İşte yapabiliyorsak lafı tehlikeli. Yapmasına yapılır, fakat böyle bir
tabloda PAE'ye ayrılacak iş gücünün diğer kritik paketlerin
iyileştirilmesine harcanması daha mı doğru olur? Bence evet.

--
Renan Cakirerk
TUBITAK / UEKAE - Pardus Core Developer