[Gelistirici] Ciddi sorunlar, sesli düşünceler

Ekin Meroğlu ekin at pardus.org.tr
4 Oca 2011 Sal 23:49:19 EET

Merhaba,

On Tue, 2011-01-04 at 15:01 +0000, Gökçen Eraslan wrote:
> 0- Skype paketi sadece 32 bit dağıtıldığı için (Ubuntu için hazırlanmış 64 bit
> de aslında 32bit), 64bit depoya, Skype'ın bağımlılığı olan 32bit
> paketleri(alsa-lib vs) de almamız gerekiyor ve bunların 64bit olanlarıyla
> çakışmadan, mutlu mesut yaşayabiliyor olmaları lazım. Wine için de benzer bir
> durum var, 64bit Pardus'ta, 32bit Windows uygulamalarını wine'da
> çalıştırabilmek için yine, wine ve bağımlılıklarının da 64bit depoya alınması
> gerekiyor. İstersek şu anda *sadece 32bit depoya* wine ve skype'ı alabiliriz
> ExcludeArch sağolsun, fakat bu çözüm olmaz. Workaround bile olmaz.

Bu sorun hem 2011 hem de K2 için en acil dertlerimizden birisi aslında -
skype ve wine dışında, üreticisi tarafından binary dağıtılan bir seri
yazılım da aynı dertten muzdarip. 32 bit depoda derlenen paketlerden
gerekli libleri toplayıp 64 bit depo için bir paket haline getirmekten
bahsediyordu Onur, hızlıca onu hayata geçirebilir miyiz - diğer
dağıtımlar öyle yapıyordu sanki.
Bu tip bir 32-bit-libs paketinin çözemeyeceği bir eksikliğimiz var mı ?

> 1- Pisi delta desteğini açmamız gerekiyor, hem delta'yı test etmeye devam
> ederiz, yeni pisi ile ilgili bir sorun olmadığından emin oluruz hem de bonus
> olarak insanlara daha küçük boyutlu güncellemeler gider. Bunun için Fatih'in
> sanırım pisi'de yapacağı şeyler var.

ne kadar erken o kadar iyi..

> [...]
> silinip LO geliyor, ardından da aynı işlem eklentiler için yapılmaya
> çalışılıyor fakat bu işlem için gereken unopkg programı artık yeni LO'dan
> geldiği için eklentiler kaldırılamıyor/kurulamıyor. Benim daha önce eklenti
> betiklerine sorunların gözden kaçmaması için eklediğim strict kontroller
> yüzünden direk exception alınıyor. Bunun en kötü tarafı ise, ne kadar
> güncelleme gelirse gelsin kullanıcıların makinesindeki preremove'lar çalıştığı
> için, bunun şu anda pratik bir çözümünün olmaması. Bunu da acilen çözmemiz
> gerek. Aynı sorun, Kurumsal2'de de mevcut bu arada.

LO'nun içine eski OO'dan gelen unopkg'yı da koyalım, yeni eklentileri
yamalayalım, akıllı olsunlar yeni unopkg'yı kullansınlar - son derece
kirli ama..

K2'de zemberek ile türkçe imla denetimi patlak, bu sorunla aynı mı ?

> 5- Pae kernel hazırlayacak mıyız? Her ne kadar 64 bit sürümümüz olsa da, 64bit
> desteği olmayan ama >= 4G ram kullanan kullanıcıların daha mutlu olması için
> güzel olur.

2011 için bu test edilecek bir yeni konf. demek, çok acil/gerekli değil
bence.

> 6- zorg komutunun akıbeti ve konsoldan sürücü değiştirmeyi tartışmamız
> gerekiyor. Fatih sanırım zorg komutunu kaldırmayı planlıyor, bana sorarsanız
> da daha önceden kullanıcılara sunduğumuz nimetler olarak bakarsak, vazgeçmek
> için sıkı nedenlerimiz olmalı. Fatih?

Ben bu tip hayat kurtarıcı "son seçenek"lerin her durumda kalmasından
yanayım.

ekin.