[Gelistirici] daq x86_64 derleme problemi

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
13 Şub 2011 Paz 11:21:50 EET

On Sat, 12 Feb 2011 17:25:55 +0200
Erdem Bayer <ebayer at pardus.org.tr> wrote:

> Selamlar

> Gentoo dökümantasyonunda -fPIC'in sadece 64 bit sistemlerde
> kullanılması gerektiği yazıyor (zaten bu yüzden libipq/Makefile.in
> dosyasını yamalamak yerine actions.py içinde yapmak zorunda
> kalmıştım):

 32 bit de de gerektiği yerde kullanılabilir, 64 bit sistemlere özel
bir flag değil. Iptables ın 1.4.10 sürümü 32 bit de de PIC le derliyor
mesela.

 Bu arada C2 'de de P11 'de de geride kalmış iptables.

> Warning: Only build the static archive with -fPIC on AMD64. On other
> architectures this is unneeded and will have a performance impact at
> execution time.

 "statik kitaplıklar için" yazıyor, ben statik kitaplıkları atalım
dedim. Paylaşımlı kitaplıklarda performans kısmı biraz şaibeli, teorik
olarak evet performans kaybı var, ancak pratikte fark edilebilir bir
fark olduğu şüpheli.

> Bir de şöyle bir ifade var:
>
> In this case, globally adding -fPIC to C[XX]FLAGS resolves the issue,
> although this practice is discouraged because the executables end up
> being PIC-enabled, too.

 Sadece kitaplıkları PIC kullanacak şekilde değiştirilirse daha
kitabına uygun olur, ama 1.4.10 da bu yapılmış sanki.

> iptables CXXFLAGS kabul etmiyor, bu sebepten CPPFLAGS'e eklemiştim.

 C / CXX kullanıp kullanmamasına göre flag tanımlamak iyi olur tabi,
C koduysa CFLAGS kullanıyordur. Fazladan CXXFLAGS tanımlamanın zararı
yok ama gereksiz.

> Önerilere açığım.

 Daha önce yazdıklarım geçerli ama 1.4.10 çıkmış ona geçelim
(Fedora, Mandriva çoktan geçmiş). Statik kitaplıkları silmek hala
geçerli tabi ki.