[Gelistirici] daq x86_64 derleme problemi

Erdem Bayer ebayer at pardus.org.tr
13 Şub 2011 Paz 13:51:25 EET

Selamlar

Paz, 2011-02-13 tarihinde 11:21 +0200 saatinde, Onur Küçük yazdı:

>  32 bit de de gerektiği yerde kullanılabilir, 64 bit sistemlere özel
> bir flag değil. Iptables ın 1.4.10 sürümü 32 bit de de PIC le derliyor
> mesela.
>
>  Bu arada C2 'de de P11 'de de geride kalmış iptables.

Yükselteyim mi hazır elim değmişken ve test etmek için elimde imkan da
varken? Bahadır, Ozan Gökçen, Fatih, Serdar; (Bu sıra ile olmak zorunda
değil) itirazı olan var mıdır?

>  "statik kitaplıklar için" yazıyor, ben statik kitaplıkları atalım
> dedim. Paylaşımlı kitaplıklarda performans kısmı biraz şaibeli, teorik
> olarak evet performans kaybı var, ancak pratikte fark edilebilir bir
> fark olduğu şüpheli.

Dün iptables'ı disable-static ile ve -fPIC olmadan derledim. Daq
derlenirken yine aynı hatayı verdi, dolayısı ile nedenini anlamasam da
dinamik kitaplıkların da -fPIC ile derlenmesini istiyor sonucunu
çıkarmıştım.

>  Sadece kitaplıkları PIC kullanacak şekilde değiştirilirse daha
> kitabına uygun olur, ama 1.4.10 da bu yapılmış sanki.

>  C / CXX kullanıp kullanmamasına göre flag tanımlamak iyi olur tabi,
> C koduysa CFLAGS kullanıyordur. Fazladan CXXFLAGS tanımlamanın zararı
> yok ama gereksiz.

>  Daha önce yazdıklarım geçerli ama 1.4.10 çıkmış ona geçelim
> (Fedora, Mandriva çoktan geçmiş). Statik kitaplıkları silmek hala
> geçerli tabi ki.

Saygılarımla
Erdem Bayer