[Gelistirici] daq x86_64 derleme problemi

Erdem Bayer ebayer at pardus.org.tr
12 Şub 2011 Cmt 17:25:55 EET

Selamlar

Cts, 2011-02-12 tarihinde 16:34 +0200 saatinde, Onur Küçük yazdı:
>  CPPFLAGS değil de CFLAGS CXXFLAGS FFLAGS lara ekleme yaparak
> değiştirmen daha iyi olur, ayrıca mimari bağımsız yapıp geçelim ARCH
> kontrolüne gerek yok.

Gentoo dökümantasyonunda -fPIC'in sadece 64 bit sistemlerde kullanılması
gerektiği yazıyor (zaten bu yüzden libipq/Makefile.in dosyasını
yamalamak yerine actions.py içinde yapmak zorunda kalmıştım):

Warning: Only build the static archive with -fPIC on AMD64. On other
architectures this is unneeded and will have a performance impact at
execution time.

Bir de şöyle bir ifade var:

In this case, globally adding -fPIC to C[XX]FLAGS resolves the issue,
although this practice is discouraged because the executables end up
being PIC-enabled, too.

iptables CXXFLAGS kabul etmiyor, bu sebepten CPPFLAGS'e eklemiştim.
Önerilere açığım.

>  Bir de, depoda kolay kolay statik kitaplığa izin vermiyoruz, iptables
> dan .a çıkmamalıydı, onları iptables paketinden silmemiz iyi olur
> (örneğin Fedora paketlerinden .a lar çıkmıyor). Hala -fPIC eklemek iyi
> olur tabi.

Olur, bunu çözerken --disable-static'de eklerim.

Saygılarımla
Erdem Bayer