[Gelistirici] corporate2/devel/network/web/opera - Remove kde4 related opera shared object.

Serdar Dalgıç serdar at pardus.org.tr
4 Şub 2011 Cum 21:49:00 EET

Merhaba;

04 Şubat 2011 Cuma günü (saat 15:45:17) Gökçen Eraslan şunları yazmıştı:
> 04 Şubat 2011 Cuma günü (saat 13:13:24) Serdar Dalgıç şunları yazmıştı:
>
> Böyle yorumlara eylemin ne olduğu yerine neden gerçekleştirildiğini
> yazarsak, bizden sonrakilere daha faydalı olur: "Remove KDE plugin to
> prevent Opera crash in Gnome environment." gibi. (Bunu salladım tabi
> tamamen, zira KDE'de hiç bir uygulama çökmediği için aklıma Gnome geldi :S
> )

Yukarıda yazdığım yorum bana yeterli gelmişti, önerilere açığım.

> Misal bu durumda sonraki paketçi, Opera'nın yeni sürümüne güncelleme
> yaparken, "Acaba bunu niye sildiler?" diye düşünecektir. Zira benim
> eskilerden aldığım her pakette onlarca böyle yorum var ve neden
> yapıldığınu bilmediğim için pek dokunamıyorum.

Aynen katılıyorum, ben de bazı paketlerde ciddi acı çekmişliğim var. :)

> Hatta *bazı durumlarda* onlarca configure option'ı arasından bazı --enable-
> hede/--disable-hodo satırlarının bile açıklaması yapılmalı çünkü o
> satırlar, karşılaşılan belli hataları çözmek için yazılabiliyor ve daha
> sonraki paketçiler neden eklendiğini bilmedikleri için kaldırabiliyor. Ya.

+1, (da cümleni bitirip bitirmediğini anlayamadım, "Ya." diye bitmiş.)

Bu commit üzerinden konuşacak olursam Kurumsal2'de kde3 kullandığımız için
opera'nın kde4 wrapper'ını kaldırdım, program /usr/lib/opera/liboperagtk.so
üzerinden çalışıyor. liboperakde4.so varken bir çökme yaşamadım test ettiğim
bir makinede, ama bugün paketi contrib'e alırken Ozan'la gözümüze çarptı,
kaldırmaya karar verdik, çökmeye neden olmasa bile kullanılmadığı için.

Daha detaylı bir şey yazmak aklıma gelmedi açıkçası, "Remove kde4 related
opera shared object." bana yeterli geldi herhangi bir çökmeyle karşılaşmadığım
için. Dediğim gibi, önerilere açığım :) Biraz daha araştırayım, herhangi olası
bir çökme sorununa neden oluyorsa yorumlara eklerim ;)

--
- Serdar Dalgic
TUBITAK/UEKAE - Pardus GNU/Linux