[Gelistirici] Önemli: php uygulama sahiplerinin dikkatine

Gökcen Eraslan gokcen at pardus.org.tr
31 Eki 2010 Paz 21:00:50 EET

 On Sun, 31 Oct 2010 19:11:55 +0200, Erdem Bayer <ebayer at pardus.org.tr>
 wrote:
> Selamlar

 Selam,

> [...]
> mod_php ve
> php-cli paketlerinin kullandığı php.ini dosyalarının yollarını
> ayırdım.
>
> Bundan sonra apache tarafından çalıştırılan php
> betikleri /etc/php/apache2/php.ini dosyasını kullanırken, komut
> satırından
> çalıştırılan php betikleri /etc/php/cli/php.ini dosyasını kullanacak.
> Bu arada bu değişiklikleri 2011 ve Corporate2 depolarına merge etmek
> için de
> bu dağıtımların sürüm yöneticilerinin onayını almak isterim. (Sürüm

 Paket sahiplerinin, paketlerini test etmeleri dışında benim de
 diyebileceğim bir
 şey yok. Eline sağlık.

 Lakin 2011'de modphp/php ile ilgili ciddi bir sorun var, şöyle ki:
 Geçenlerde phpmyadmin'i depoya
 alayım dedim. Paketi kurup, localhost/phpmyadmin sayfasına girdim,
 buraya kadar her şey yolunda.
 Fakat login olmaya çalıştığımda, Firefox, index.php sayfasını indirip,
 kaydetmeye filan çalıştı.
 apache'nin error_log'una baktığımda,

 [notice] child pid 7937 exit signal Segmentation fault (11)

 yazıyordu. Login olma esnasında php segfault veriyor sanırım, apache
 prosesinde bir sorun yok gözüküyor.
 Bunu düzeltmeden de depoya almak istemediğimden depoya almadım ama
 isteyen elle paketi derletip deneyebilir.
 Bu arada denediğim sistem 32bit, belki inşa seçeneklerinden kaynaklı,
 mimari bağımlı bir sorun da olabilir,
 bilemiyorum.

--
 Gökcen Eraslan