[Gelistirici] Önemli: php uygulama sahiplerinin dikkatine

Erdem Bayer ebayer at pardus.org.tr
31 Eki 2010 Paz 19:11:55 EET

Selamlar

Hata 13021 - PHP does not work - return is only blank page from Apache server
hatasını çözmek için 2009-devel deposunda 103834 nolu commit ile mod_php ve
php-cli paketlerinin kullandığı php.ini dosyalarının yollarını ayırdım.

Bundan sonra apache tarafından çalıştırılan php
betikleri /etc/php/apache2/php.ini dosyasını kullanırken, komut satırından
çalıştırılan php betikleri /etc/php/cli/php.ini dosyasını kullanacak.

/etc/php/ext dizini içerisine ini dosyası koyan extensionlar da apache ve cli
modda çalışmalarına göre /etc/php/apache2/ext ve /etc/php/cli/ext dizinleri
içerisinde symlink oluşturmalı. Örnek için php-gtk paketine bakılabilir.

Hazır bu değişikliği yaparken php-cli ve php-common paketlerinin dosya
yollarını da yeniden düzenledim.

2009-devel deposunda php-common paketine ters bağımlı aşağıdaki uygulamaları
kontrol ettim, bu değişikliğin herhangi bir uygulamayı kırmadığını
düşünüyorum. Ancak php uygulamalarının paket sahipleri yine de paketlerini
2009-devel deposundaki php paketleri ile test ederlerse sanırım iyi olur.

2009-devel deposunda php-common paketine ters bağımlı paketler:
mod_php
phpmyadmin
php-cli
php-gtk
phoronix-test-suite
kdebindings

Bu arada bu değişiklikleri 2011 ve Corporate2 depolarına merge etmek için de
bu dağıtımların sürüm yöneticilerinin onayını almak isterim. (Sürüm
yöneticileri Ozan ve Gökçen CC'de)

Saygılarımla
Erdem Bayer