[Gelistirici] Önemli: php uygulama sahiplerinin dikkatine

Erdem Bayer ebayer at pardus.org.tr
31 Eki 2010 Paz 22:21:51 EET

Selamlar

On Sunday 31 October 2010 21:00:50 Gökcen Eraslan wrote:
> Paket sahiplerinin, paketlerini test etmeleri dışında benim de
>  diyebileceğim bir
>  şey yok. Eline sağlık.
>
>  Lakin 2011'de modphp/php ile ilgili ciddi bir sorun var, şöyle ki:
>  Geçenlerde phpmyadmin'i depoya
>  alayım dedim. Paketi kurup, localhost/phpmyadmin sayfasına girdim,
>  buraya kadar her şey yolunda.
>  Fakat login olmaya çalıştığımda, Firefox, index.php sayfasını indirip,
>  kaydetmeye filan çalıştı.
>  apache'nin error_log'una baktığımda,
>
>  [notice] child pid 7937 exit signal Segmentation fault (11)

> [...]

Sorun apache'nin başlattığı php sürecinin bir komut satırında çalıştırılması
gereken php-gtk modülünü yüklemesi. Bu commit tam da bahsettiğin sorunu
çözüyor. Artık apache'nin çalıştırdığı php süreçleri ayrı bir php.ini dosyası
kullanıyorlar, böylece yukarıda bahsettiğin hata gerçekleşmiyor.

İstersen paketi test edip hafta içi 2011 deposuna merge edebilirim.

Saygılarımla
Erdem Bayer