[Gelistirici] Sorumlusu olduğum paketler üzerine

İnanç Yıldırgan inancyildirgan at gmail.com
17 Eki 2010 Paz 23:05:38 EEST

17 Ekim 2010 14:11 tarihinde Onur Küçük <onur at pardus.org.tr> yazdı:

> [...]
> görmedim. Vim-dev listesi için de bu highlight sorununun atla deve
> olduğunu zannetmiyorum, derdini anlatamamış / geliştiricileri ikna
> etmek ilgilerini çekmek için hakkıyla uğraşmamış olabilir misin ?
>

>  Uzun lafın kısası, daha önce (ilgi göstermediğin hatayı açan kişi
> olmama rağmen) vim paketine yeteri kadar ilgi göstermemen konusu
> üzerinde fazla durmamıştım, ancak bu tartışmada herhangi bir çözüm
> üretme, sorunu iyileştirme ya da benzeri bir pozitif yaklaşımın
> olmadığını görünce paketin bakımını başkasının üstlenmesi daha mı iyi

Aslında cevap verilecek yazılacak çok şey var ama gerek var mı bilemiyorum.

Bu listeye atılan maillere lütfen objektif bir gözle bakın. Bu
tartışmaya çıkaran ve benim cevap niteliğinde yazdığım ilk mailin de
hangi maile karşı olduğuna dikkat edin lütfen. Paketlerime vakit
ayıramıyorum diye bir kısmını bırakıyorum, aldığım cevap diğerlerini
neden onları bırakmadın şeklinde oluyor. Biri kalkıp (vim paketi veya
başka bir paket hiç farketmez) şöyle şöyle yapayım mı ya da vaktin
yoksa ben yaptım dedi de; kim, niye yaptın dedi?

Vim paketi ile ilgili daha önce de bir hata vardı. Ozan bir patch
yaptı, depoya yansıttı, hatayı kapattı ve bana hiç bir şekilde de
haber vermedi. Kalkıp niye yaptın arkadaşım ne hakkın var demedim. Ama
burada yazılanlar o kadar desteksiz düşünceler üzerine kurulu ki insan
ister istemez tepki vermek zorunda kalıyor.

Özellikle şu cümlede geçenler için; "bir çözüm üretme, sorunu
iyileştirme ya da benzeri bir pozitif yaklaşımın olmadığını görünce
paketin bakımını başkasının üstlenmesi daha mı iyi olur diye düşünmeye
başladım." Acaba mail atan o kadar insandan hangisi böyle bir
yaklaşımla geldi acaba? Bunun için bir üst paragrafta Ozan ile ilgili
örneği tekrar vermeme gerek yok herhalde. Herkes yazdıklarıma öyle
olmaz böyle olmalı, kıyaslama çok saçma gibi hiçbir değeri olmayan,
bizi hiçbir yere götürmeyecek cümlelerden oluşan gereksiz şeyler
yazmış.

Neyse; ben sorumlu olduğum bütün paketlerin sorumluluğunu bırakma
kararı aldım. Bunu depoya toplu olarak nasıl yansıtacağımı
bilmediğimden içinizden biri bunu yapabilirse sevinirim. Buyurun
istediğiniz paketi istediğiniz şekilde güncelleyin.