[Gelistirici] Sorumlusu olduğum paketler üzerine

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
17 Eki 2010 Paz 14:11:07 EEST

On Fri, 15 Oct 2010 18:09:15 +0300
İnanç Yıldırgan <inancyildirgan at gmail.com> wrote:

> Vaktim olmadığı kanaartine nereden vardın çok merak ediyorum. 2009 ve
> corporate depoda paketi güncellemeyi, 7.3 sürümüne geçirmeyi
> düşünmüyorum. Elimde ne 2009 ne de corporate dağıtımı mevcut. İsteyen
> alır günceller.

 Elinde bu sürümlerin olmaması zaten o paketin bakımını hakkıyla
yapmadığını gösteriyor.

 Elinde olan sürümde, 2011 de, upstream yama seti 29 a kadar geldi, ki
bunların arasında kritik düzeltmeler (açık kalan tty ler, hafıza
yönetimi vb.) yapılalı çok zaman oldu, ama biz pakette daha 2 ay önce
ki 3. yamadayız. 2009/C2 deki sürümde de son 5 ayda düzeltmiş 10 kadar
düzeltme gerideyiz.

 Paket üzerinde 14 aydır açık kalmış ve hiç bir ilerleme kaydetmemiş de
bir hata var. Sen assembly kodlamıyor olabilirsin ama bu paketi
kullananlar için sinir bozucu bir hata. Sorunu çözemiyorsan da listeden
yardım isteyebilirdin.

> Zaten bir paketi 2011 de güncellediğimizde illa
> corporate ve 2009 da güncelleme zorunluluğu nereden çıktı

 Böyle bir zorunluluk yok, orada haklısın. Yalnız çok fazla kullanıcısı
olan paketleri mümkün mertebe güncel tutmakta, hatalarını sıkı takip
etmekte, emek harcayıp geliştirmekte fayda var.

> bu kural ne zaman kondu anlayabilmiş değilim. Kernel de 2009
> deposunda eski bir sürümde kullanılıyor bu vim için geçerli olamıyor
> mu?

 Kernel ile vim i kıyaslamak saçma olmuş, sebebini açıklamam
gerekmemeli.

> Vim in neredeyse 2 günde bir yeni patch seti çıkıyor. Her patch
> çıktığında sürüm mü güncellemeyi düşünyorsun?

 Her yama için güncelleme yapmak anlamlı değil, ama vim gibi bir paket
yukarıda saydığım değişikliklerin takip edilmesini gerektiriyor.

> "Yapmadığını, olmadığını, takip etmediğini düşünüyorum" gibi
> varsayımlarla hareket etmek ne kadar mantıklı bilemiyorum. Bir paket
> üzerinde bu kadar çok düşünmek yerine o gücü başka bir alana yansıtmak
> gerektiğini düşünüyorum bende. Vim paketi ile ilgili ne gibi bir
> sıkıntı var dağıtımda? Sadece assembler dilinde türkçe karakter
> highlight problemi var ki bence bu o kadar da büyük bir problem değil.

 Buna yukarıda değinmiştim

> Zaten bu konuyu upstream a bildirdim onlarda bir çözüm üretebilirlerse
> bana ulaştıracaklarını söylediler.

 Uzun zamandır vim-dev listesindeyim, senin mesajına öyle bir yanıt
görmedim. Vim-dev listesi için de bu highlight sorununun atla deve
olduğunu zannetmiyorum, derdini anlatamamış / geliştiricileri ikna
etmek ilgilerini çekmek için hakkıyla uğraşmamış olabilir misin ?

 Uzun lafın kısası, daha önce (ilgi göstermediğin hatayı açan kişi
olmama rağmen) vim paketine yeteri kadar ilgi göstermemen konusu
üzerinde fazla durmamıştım, ancak bu tartışmada herhangi bir çözüm
üretme, sorunu iyileştirme ya da benzeri bir pozitif yaklaşımın
olmadığını görünce paketin bakımını başkasının üstlenmesi daha mı iyi
olur diye düşünmeye başladım.