[Gelistirici] Sorumlusu olduğum paketler üzerine

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
18 Eki 2010 Pzt 01:07:56 EEST

On Sun, 17 Oct 2010 23:05:38 +0300
İnanç Yıldırgan <inancyildirgan at gmail.com> wrote:

> Aslında cevap verilecek yazılacak çok şey var ama gerek var mı
> bilemiyorum.
>
> Bu listeye atılan maillere lütfen objektif bir gözle bakın. Bu
> tartışmaya çıkaran ve benim cevap niteliğinde yazdığım ilk mailin de
> hangi maile karşı olduğuna dikkat edin lütfen. Paketlerime vakit
> ayıramıyorum diye bir kısmını bırakıyorum, aldığım cevap diğerlerini
> neden onları bırakmadın şeklinde oluyor.

 İlk atılan mesajlar öyle değildi, C2 ve 2009 da vim i yeni sürüme
çekip çekmeyeceğin soruldu, yanıt yazmadın

 http://liste.pardus.org.tr/gelistirici/2010-October/026210.html

> Biri kalkıp (vim paketi veya başka bir paket hiç farketmez) şöyle
> şöyle yapayım mı ya da vaktin yoksa ben yaptım dedi de; kim, niye
> yaptın dedi?

 Serdar daha ilk başta paketle ilgileneyim mi diye sordu

 http://liste.pardus.org.tr/gelistirici/2010-October/026203.html

> Özellikle şu cümlede geçenler için; "bir çözüm üretme, sorunu
> iyileştirme ya da benzeri bir pozitif yaklaşımın olmadığını görünce
> paketin bakımını başkasının üstlenmesi daha mı iyi olur diye düşünmeye
> başladım." Acaba mail atan o kadar insandan hangisi böyle bir
> yaklaşımla geldi acaba?

 Konuşmanın başında sana gayet pozitif yaklaşıldığını düşünüyorum.
"Vaktin yoksa sorumluluğu alalım" dendi, "vaktim var" dedin,
"paketin biraz daha iyi bakılması lazım şu anda iyi bakılmıyor"
dendiğinde

 "evet ilgilenemedim ama diğer paketleri bırakınca artık daha iyi
ilgileneceğim"

 ya da

 "şu anda vaktim yok, paketi sen al, vaktim artarsa olmadı geri alırım"

 ya da benzeri bir yanıt yerine  "ilgilenemediğimi de nerden
çıkardınız" diye sorduğunda nedenlerini açıklamaya çalıştık.

> Bunun için bir üst paragrafta Ozan ile ilgili örneği tekrar vermeme
> gerek yok herhalde. Herkes yazdıklarıma öyle olmaz böyle olmalı,
> kıyaslama çok saçma gibi hiçbir değeri olmayan, bizi hiçbir yere
> götürmeyecek cümlelerden oluşan gereksiz şeyler yazmış.

 Kernel ile kıyaslamanı hala anlamsız buluyorum, yazdıklarımın senin
için hiç bir değeri yoksa da yapabileceğim bir şey yok, ama kernel ile
kıyaslamak yerine mesela ffmpeg le falan kıyaslanabilirdi. Hani ffmpeg
de o kadar rahat güncellenmiyor zilyon tane multimedia hikayesi var,
ama çok kullanılıyor diye ayda en az bir kere güncelleniyor.

> Neyse; ben sorumlu olduğum bütün paketlerin sorumluluğunu bırakma
> kararı aldım. Bunu depoya toplu olarak nasıl yansıtacağımı
> bilmediğimden içinizden biri bunu yapabilirse sevinirim. Buyurun
> istediğiniz paketi istediğiniz şekilde güncelleyin.

 Bu konunun amacı sana vim paketini bıraktırtmak değil, herkesin sıkca
kullandığı bir paketin daha iyi bakılmasını sağlamak. Sen yaparsın,
başkası yapar, paket iyi bakıldığı sürece kullanıcılar için kimin
bakım yaptığının fark edeceğini zannetmiyorum.

 Dediğim gibi, o hatadan muzdarip olan benim ve sana "paketi bırak"
demiş değilim, demeyi de düşünmüyorum, ancak paket ile ilgili bir
yanıt alamadığını yazdıktan [1] sonra "Zaten bu konuyu upstream a
bildirdim onlarda bir çözüm üretebilirlerse bana ulaştıracaklarını
söylediler" [2] yazdığında kafam karıştı, üstüne de paketle daha fazla
ilgilenebileceğini söylemeyince sadece aklımda "bir acaba" oluştuğunu
söyledim.

 Neyse daha fazla uzatmayacağım, umarım derdimi anlatabilmişimdir.

[1] http://liste.pardus.org.tr/gelistirici/2010-October/026204.html
[2] http://liste.pardus.org.tr/gelistirici/2010-October/026263.html