[Gelistirici] Sorumlusu olduğum paketler üzerine

H. İbrahim Güngör ibrahim at pardus.org.tr
17 Eki 2010 Paz 11:45:47 EEST

On Fri, 15 Oct 2010 18:09:15 +0300
İnanç Yıldırgan <inancyildirgan at gmail.com> wrote:

> 15 Ekim 2010 11:25 tarihinde H. İbrahim Güngör

> Vaktim olmadığı kanaartine nereden vardın çok merak ediyorum. 2009 ve
> corporate depoda paketi güncellemeyi, 7.3 sürümüne geçirmeyi
> düşünmüyorum. Elimde ne 2009 ne de corporate dağıtımı mevcut. İsteyen
> alır günceller. Zaten bir paketi 2011 de güncellediğimizde illa
> corporate ve 2009 da güncelleme zorunluluğu nereden çıktı bu kural ne
> zaman kondu anlayabilmiş değilim. Kernel de 2009 deposunda eski bir
> sürümde kullanılıyor bu vim için geçerli olamıyor mu?

Yeterince yanıt gelmiş yaptığın bu kıyaslamayla ilgili, o konuya
girmiyorum ama vaktin olmadığı/ilgilenmediğin kanaatine ne bir mail
atmandan, ne de 5 ay boyunca güncelleme yapmadığından vardım. Bence
yeterince makul bir sebep. Elinde 2009 ve Kurumsal2 sürümünün olmaması
ve bu sürümlere ilgi göstermemen de artı oldu şimdi tabi. Sanal makine
ile yapabilirdin en azından.

> Vim in neredeyse 2 günde bir yeni patch seti çıkıyor. Her patch
> çıktığında sürüm mü güncellemeyi düşünyorsun?

Belli aralıklarla evet.

> "Yapmadığını, olmadığını, takip etmediğini düşünüyorum" gibi
> varsayımlarla hareket etmek ne kadar mantıklı bilemiyorum. Bir paket
> üzerinde bu kadar çok düşünmek yerine o gücü başka bir alana yansıtmak
> gerektiğini düşünüyorum bende. Vim paketi ile ilgili ne gibi bir
> sıkıntı var dağıtımda? Sadece assembler dilinde türkçe karakter
> highlight problemi var ki bence bu o kadar da büyük bir problem değil.
> Zaten bu konuyu upstream a bildirdim onlarda bir çözüm üretebilirlerse
> bana ulaştıracaklarını söylediler.

7.3 gibi majör bir sürüm çıkardı ve güzel özellikleri var. Bunlardan
mahrum kalmak, paketin güncellememesinde önemli bir etken yoksa ABI/API
kırmak gibi örneğin, bence yeterince büyük bir problem.

Vim paketinin bakımını, eğer hala bu zihniyetle
güncellemeyeceksen ve ilgilenmeyeceksen, bırakman gerektiğini
düşünüyorum.

--
H. İbrahim Güngör <ibrahim at pardus.org.tr>