[Gelistirici] Sorumlusu olduğum paketler üzerine

Koray Löker loker at pardus.org.tr
17 Eki 2010 Paz 10:06:14 EEST

 Sevgili Ali,

 Alıntı yaparak tartışmayı detaylara boğmak istemiyorum. Bel altı
 vuruyorsun, ayıp ediyorsun.

 Serdar'ın mesajının yersiz ve haksız olduğunu düşünüyorum. Ben bunu
 yazamadan Gökçen yazdı. Bu listeye ender olarak yazdığım ve +1 yazmaktan
 hoşlanmadığım için de tekrar etme gereği duymadım.

 Tartışmanın içinde Serdar'ın *kişisel olduğunu bağıra bağıra
 vurguladığı* ve üstelik ("kolektif üslup sorunu" diye bir yafyaya atfen
 söylüyorum) "o kolektif" içinden de "veto yediği" bir mesajdan yola
 çıkıp üstteki mesajı göndermen ölçüsüz olmuş.

 Kalkıp tartışmaya konu olan deneyim ve birikimle ilgisi olmayan bir
 yerden tecrübelerinden bahsederek ağırlık koymaya çalışıyorsun, oysa ki
 font bilgisi ile paketin hiç bir ilgisi yok. İçinden çıkan dosyanın
 sans-serif mi, serif mi olduğunu bilmekten çok, o dosyaların grafik
 kitaplıklarla bir sorun yaşayıp yaşamadığını bilmen, yaşadığı noktada
 sistemin işleyişine dalıp onu çözmen gerekiyor. Bu font ya da radyo fark
 etmez, ne paketi olursa olsun aynı ciddiyette bir iş... Bu kısmına dair
 deneyiminin az olduğuna inanıyorum ben de... Mesajınla da bunu
 ispatlıyorsun. Bu paket yapmanın önünde engel değil elbette, ama paketi
 doğru yapmak için bir mentora ihtiyacın olduğunu gösteriyor.

 Buradan hareketle, Gökçen'in önerisine uyup (ne demiş, "Ali'ye böyle
 bir mesaj gönderemezsin, hakkın yok... Eğer eski svn hesaplarının
 yeterliliğine dair şüphen varsa, o hesap sahiplerini de review sürecine
 alalım, bir mentorla çalışsınlar...") bütün eski svn sahiplerine
 geliştirici başvurularına şu anda yaptığımız gibi bir kaç soru soralım,
 sorularda kafaları karışıyor olanlar birer mentorla kendilerini güne
 uydursunlar. Buna %90 benim de ihtiyacım vardır, 2007'den beri paket
 yapmıyorum, birinin yardımıyla kendimi güncellemekten ancak memnuniyet
 duyarım.

 İsteğin ve mesajın böyle bir sürece neden olacaksa bu kötü bir şey
 olmayacaktır bence... Bu alınganlık neden onu da anlamıyorum. Hele hele
 birinin kişisel mesajından yola çıkıp "sizin kolektif bir üslup
 sorununuz var, bu yüzden de geliştirici kaçırıyorsunuz" demek gerçekten
 çok kırıcı ve yanlış.

 Ben de geliştirici listesine tübitak çalışanı olarak yazmaktan korkar
 oldum. Hele ki yazacağım şey birinin hoşuna gitmeyecek tarzda olsun,
 "hiç bir şey yapamayacak olursa beni bütün tübitak adına konuşur bir
 pozisyona koyar, ondan sonra ayıkla pirincin taşını..." korkusu bu...
 Senin yaptığının da bu olduğunu düşünüyorum. Zira yukarda dediğim gibi
 paket yapmaktan anlamıyorsun, yapmamanın daha doğru olacağını ispatlamış
 durumdasın ama üsluptu, yöntemdi ortalığı lafa boğup kendini mağdur
 gösteriyorsun.

 Sonra kalkıp "Pardus geliştiricilere kötü davranıyor" diye bir efsane
 çıkıyor ortaya... Gökçen'in hakkı n'olacak? Rica ediyorum şu "siz/biz"
 ayrımını kafalarda da bir yıkalım, yok yıkılmıyor deniyorsa katkı
 mimarisini buna göre yapalım... Sıkıldım ben gönüllü dövüyor yaftasını,
 hak etmediğim halde yemekten...

--
 Koray Löker
 <--/ http://www.pardus.org.tr .. Özgürlük İçin.. /-->