[Gelistirici] Sorumlusu olduğum paketler üzerine

Ali Işıngör isingor at gmail.com
16 Eki 2010 Cmt 23:48:37 EEST

2010/10/16 bahadir <bahadir at pardus.org.tr>

> Hatalıysam düzeltin, Ali'nin SVN hesabının Pardus.Org.Tr sitesi bir
> zamanlar PR şirketi tarafından yönetildiği için verildiğini hatırlıyorum.

Hatalısın.

Topluluk süreçlerine girişmemizden bir yıl önce, pardus.org.tr sitesini ise
ellememizden sanırım iki yıl kadar önce (2006'nın sanırım ikinci çeyreği
gibi) SVN hesabı sahibi oldum.

> Yine yanılmıyorsam Akın, Seda ve Gözde aynı zamanlarda SVN yetkisi aldı.
> Ali'nin paket işi yaptığını da hatırlamıyorum. 2006'da Gutenprint paketine
> yaptığı bir version bump dışında da paketleme işine ait kayıtları bulamadım.

Yine yanılıyorsun.

O tarihlerde ne Gözde'yi ne Akın'ı ne de Seda'yı tanıyordum. Bu arada Seda
hiçbir zaman SVN sahibi olmadı.

SVN hesabımı sevgili Barış Metin'den aldım. Pardus'a katkı vermenin çok daha
kolay ve dolaysız olduğu o günlerde, Gutenprint'in paketini yaptım ve İsmail
Dönmez'e* -hepimizin elinden o tuttu, kendisini saygıyla
anıyorum-*gönderdim. Sanırım bir iki küçük hatamı düzelterek yanımda
paketi girdi,
sonrasında da paketi ben güncelledim.

Gutenprint gibi esaslı bir paketi (3.000 kadar yazıcıya sürücü desteği
getiriyor) yapabildiğimi, hem de dört yıl önceki teknik bilgimle altından
kalkabildiğimi düşünürsek, 5-6 tane yazıtipi dosyasını paketlemekte bir
sorun yaşamayacağımı görmek, bence zor değil.

1995 yılından bu yana basın sektöründe çalışıyorum. Kusuruma bakmayın ama
yazıtipleri hakkında ekipte benden daha bilgili birisinin olduğunu da
sanmıyorum. Bir yazıtipine bakarak serifli mi, fraktürlü mü, metrikleri
nedir, hangi aileye aittir, o ailenin postscript desteği nedir, baskıdaki
sorunları nedir'i, en iyi ben bilirim.

> Ali'nin bir arada bulunduğumuz bir çok ortamda "ben geliştirici değilim"
> demesine şahit oldum, şimdi "bu işi geliştiriciler yapsın" dediğimde alınıp
> gitmesini anlamıyorum.

Anlamaman zaten sorunun kendisi.

"Ben geliştirici değilim"i pek çok yerde hatta Özgürlükİçin e-dergisinde
benimle yapılan röportajda, söyleyen benim! Katkıcı, paketçi ve geliştirici
üzerine kavramları üzerine bir ayrıma gitmek gerektiğini, ısrarla söyleyen
insanlardan birisiyim. Sorun benim geliştirici olmam ya da olmamam değil.
Hatta paket yapacak teknik bilgiye sahip olup olmamam da değil.

Sorun daha ciddi. Ortada "kolektif bir üslup sorunu" var.

Pardus Projesi'nde çok sık yaşanan, pek çok insanın katkı vermesini
engelleyen, sayısız geliştiricinin/katkıcının küsmesine yol açan bir sorun
bu.

Pardus Projesi'nin başlamasında ve bugünlere gelmesinde "çarnaçar" katkı
sahibi olan insanlardan biriyim. Yaklaşık altı yıldır, bunun yaklaşık yarısı
profesyonel, diğer yarısıysa nasılını en iyi sen biliyorsun, herhangi bir
maddi karşılık olmaksızın çalışan birisiyim. Bunun için hiçbir zaman pişman
değilim, bir hayatım daha olsa, daha fazlasını yine yaparım!

Şu an aramızda olan pek çok insanın kanına bu mikrobu sokan ya da
hayatlarının bir yerinde "ellerinden tutan" insan olmaktan, hep gurur
duydum, gurur duyacağım. Akın Ömeroğlu, Eren Türkay, Seda Akay, Gizem Belen,
Anıl Özbek, Hüseyin Berberoğlu, Ekrem Seren aklıma ilk gelen isimler...

(...)

Şimdi bunu niye anlattım? Şunun için:

Bir gün birileri çıkıp, "Pardus için neden geceni gündüzünü veriyorsun?"
diye soracak olsa, herhalde ona "Çok keyif aldığım için" derdim. Sorun şu
ki, Pardus geliştirici camiası, bir süredir keyifli bir ortam olmaktan
çıkmaya başladı.

Şu paketleri üstleneceğim diyen birisinin, SVN hesabı olup olmamasına bile
bakılmaksızın, veto edilmeye kalkışıldığı bir ortam, sanırım bana göre
değil. Bu nedenle de affımı diledim.

Ali Işıngör hıyarı, 6-7 tane aptal yazıtipini paketlese ne oluuur,
paketlemese ne olur? Vallahi çok ciddiyim! Geliştirici başına hayatlarınıza
kazandıracağım ekstra zaman, bir dakikayı ya bulur ya bulmaz :).

Sorun; bence Ali Işıngör ya da teknik yeterlilik sorunu değil, sorun hitap,
davranış biçimi ve üslup sorunu. Bu yüzden de alınıp gittim.

Pardus'a katkı verebileceğim pek çok alan var. Yazılacak daha yüzlerce paket
tanıtımı, binlerce Parduswiki maddesi, çizilecek onlarca e-dergi var...

Verdiğim rahatsızlık için özür dilerim.

Sağlıcakla-Ali Işıngör

hamiş: Düzayak çivit badanalı bir kent nasıl kurulur abiler?