[Gelistirici] Sorumlusu olduğum paketler üzerine

selim ok selimok at gmail.com
16 Eki 2010 Cmt 22:40:36 EEST

Selamlar,

Daha önce de söylemistim, yeri geldigi icin hatirlatayim istedim. Bence
gelistirici olanlarin görev ve sorumluluk alanlari belirlensin.
Gelistiricinin o alani icinde ne yapabilecegi, hangi tartisamalarda söz
sahibi oldugu ve hangi haklari oldugu vs. belirlensin. Böylece (atiyorum)
yarin "ben gelistiriciyim" diyen herkes ceviri yapamasin, her önüne gelen
bugzilla'da hata kaydi kapatamasin.

Bu arada simdiki gelistiricilerin durumunun konusulacagi bir tartisma olursa
eger. Yani hangi surecin isleyecegi üzerine bir tartisma, bir gelistiricinin
gelistiricilikten vazgecmesi durumunda ne yapmasi gerektigi de belirlensin.
Zira ben kendi adima bu görevden ayrilirken, gelistirici listesine e-posta
gönderip, "hadi görüsürüz, gencler" mealinde bir e-posta gönderip listeyi
mesgul etmek istemem. Gelistirici alimi gibi bunun da belirli bir
süreci/isleyisi olsun bence.

2010/10/16 bahadir <bahadir at pardus.org.tr>

> Ali'nin bir arada bulunduğumuz bir çok ortamda "ben geliştirici değilim"
> demesine şahit oldum, şimdi "bu işi geliştiriciler yapsın" dediğimde alınıp
> gitmesini anlamıyorum.

Alinip gitmesini söylenen seyde degil, söyleyis tarzinda aramak lazim. Üslup
bu listenin cogu zaman arayipta bulamadigi bir sey. Bu da bir öz elestiri
olsun ;)

Iyi calismalar,
Selim
--