[Gelistirici] Sorumlusu olduğum paketler üzerine

Serdar Dalgıç serdar at pardus.org.tr
16 Eki 2010 Cmt 01:50:00 EEST

16 Ekim 2010 Cumartesi günü (saat 01:11:19) Gökçen Eraslan şunları yazmıştı:
> Cuma 15 Ekim 2010 günü (saat 01:37:13) Serdar Dalgıç şunları yazmıştı:
>
> Ben Bahadır'ın ve senin görüşüne katılmıyorum. Hatta senin cevabının da
> gereğinden sert olduğunu düşünüyorum. Nedeni de şu, bahsettiğin doküman svn
> hesabı _olmayan_ ve almak isteyenler için belirlediğimiz yeni bir prosedür.
> Her ne kadar son Yeditepe'de yaptığımız toplantıda (kesin bir karar
> varamadan da olsa) svn hesabı olanların bu prosedüre dahil
> edilmeyeceğinden bahsetsek de, ne bu yönde ne de bunun aksi yönünde bir
> karar geliştirici listesinde ya da başka bir yerde verilmedi.

"Böyle bir karar aldık, buna uyun" dediğim bir yer var mı? Ayrıca
alıntıladığın cümlem de şu şekilde başlıyor:  "Şahsi görüşüm şu".. Kendi
fikrimi söyledim sadece, katılan katılır, katılmayan katılmaz. Hatta
yazdıklarım üzerine Ali Işıngör çıkıp "saçmalama, alıyorum işte paketleri" de
diyebilirdi. Benden başka itiraz eden olmazsa da çatır çatır alırdı. (Hala da
alması mümkün.)

"Bir kişinin fikri herkese mal edilir" ön yargımızı ne zaman, nasıl kırıcaz,
bilmiyorum.

> Yani eğer, svn hesabı olanlar da bu prosedüre dahil edilecekse, herkese
> aynı işlem yapılmalı, göz kararı "A kişisi yeterli değil onu prosedüre
> alalım, B sağlam onu almaya gerek yok", olmaz. Prosedürden önce svn hesabı
> almış herkese mini bir sınav yapılması vs. gibi çözümler de denenebilir.
> Fakat, bir kişiye SVN hesabı verildiyse, ve paket almasının
> engellenebileceği durumların olması isteniyorsa bunun da bir prosedürü,
> süreci olmalı diye düşünüyorum.

Adını koyalım tabi ki, nesnel bir skala olsun elimizde. O zaman "şahsi
görüşüm, bence" diye başlayan cümleler kurmaktan kurtulmuş oluruz, ben de çok
keyif almadım ilgili mesajı yazarken neticede..

İkimizden başka da böyle bir prosedür ihtiyacı duyan birileri varsa ayrı bir
thread başlatıp onun üzerinde konuşalım diye öneriyorum.

--
- Serdar Dalgic
TUBITAK/UEKAE - Pardus GNU/Linux