[Gelistirici] Sorumlusu olduğum paketler üzerine

Gökmen Göksel gokmen at pardus.org.tr
15 Eki 2010 Cum 21:24:51 EEST

 On Fri, 15 Oct 2010 18:09:15 +0300, İnanç Yıldırgan
 <inancyildirgan at gmail.com> wrote:
> Vaktim olmadığı kanaartine nereden vardın çok merak ediyorum. 2009 ve
> corporate depoda paketi güncellemeyi, 7.3 sürümüne geçirmeyi
> düşünmüyorum. Elimde ne 2009 ne de corporate dağıtımı mevcut. İsteyen
> alır günceller. Zaten bir paketi 2011 de güncellediğimizde illa
> corporate ve 2009 da güncelleme zorunluluğu nereden çıktı bu kural ne
> zaman kondu anlayabilmiş değilim. Kernel de 2009 deposunda eski bir
> sürümde kullanılıyor bu vim için geçerli olamıyor mu?
 Birincisi 2009 sürümü ve Kurumsal sürümü halen kullanımda ve kimse bu
 dağıtımların
 geliştirmeye kapandığını söylemedi. Ki bu da bu güncellemeyi paketçisi
 olarak
 her sürümde yapma sorumluluğun olduğunu gösteriyor.

 Kernel ile vim'i kıyaslamak biraz komik değil mi sence de ? Kernel'in
 bağımlılıkları
 ile vim'in bağımlılıkları bir mi ?

> Vim in neredeyse 2 günde bir yeni patch seti çıkıyor. Her patch
> çıktığında sürüm mü güncellemeyi düşünyorsun?
 Evet, öyle olması gerekiyor ise.

> "Yapmadığını, olmadığını, takip etmediğini düşünüyorum" gibi
> varsayımlarla hareket etmek ne kadar mantıklı bilemiyorum. Bir paket
> üzerinde bu kadar çok düşünmek yerine o gücü başka bir alana
> yansıtmak
> gerektiğini düşünüyorum bende.
 Bir paket diye geçtiğin paketi bu dağıtımı geliştiren geliştiricilerin
 neredeyse
 %80'i işlerinin %90'ında kullanıyor (oran daha fazla olabilir ama bu
 orandan aşağıda
 değildir)

> Vim paketi ile ilgili ne gibi bir
> sıkıntı var dağıtımda? Sadece assembler dilinde türkçe karakter
> highlight problemi var ki bence bu o kadar da büyük bir problem
> değil.
 Uygulamaların güncellemelerini sıkıntı olduğu zaman değil,
 güncellenmesi gerektiği
 zaman yapıyoruz.

--
 Gökmen Göksel