[Gelistirici] Sorumlusu olduğum paketler üzerine

İnanç Yıldırgan inancyildirgan at gmail.com
15 Eki 2010 Cum 18:09:15 EEST

15 Ekim 2010 11:25 tarihinde H. İbrahim Güngör <ibrahim at pardus.org.tr> yazdı:

> Vim paketiyle uğraşacak vaktin yok belli ki. 7.3 sürümünün üzerine yeni
> patchset çıktı, ama 2009 ve Kurumsal2 depolarında hala 7.2 serisini
> kullanıyoruz ve 5 aydır güncellenmemiş.

Vaktim olmadığı kanaartine nereden vardın çok merak ediyorum. 2009 ve
corporate depoda paketi güncellemeyi, 7.3 sürümüne geçirmeyi
düşünmüyorum. Elimde ne 2009 ne de corporate dağıtımı mevcut. İsteyen
alır günceller. Zaten bir paketi 2011 de güncellediğimizde illa
corporate ve 2009 da güncelleme zorunluluğu nereden çıktı bu kural ne
zaman kondu anlayabilmiş değilim. Kernel de 2009 deposunda eski bir
sürümde kullanılıyor bu vim için geçerli olamıyor mu?

Vim in neredeyse 2 günde bir yeni patch seti çıkıyor. Her patch
çıktığında sürüm mü güncellemeyi düşünyorsun?

> Vim i her gün kullanan ve hem upstream hem de diğer dağıtımların
> değişikliklerini yakından takip eden birisinin paketin bakımını
> üstlenmesi gerektiğini düşünüyorum.

"Yapmadığını, olmadığını, takip etmediğini düşünüyorum" gibi
varsayımlarla hareket etmek ne kadar mantıklı bilemiyorum. Bir paket
üzerinde bu kadar çok düşünmek yerine o gücü başka bir alana yansıtmak
gerektiğini düşünüyorum bende. Vim paketi ile ilgili ne gibi bir
sıkıntı var dağıtımda? Sadece assembler dilinde türkçe karakter
highlight problemi var ki bence bu o kadar da büyük bir problem değil.
Zaten bu konuyu upstream a bildirdim onlarda bir çözüm üretebilirlerse
bana ulaştıracaklarını söylediler.