[Gelistirici] Sorumlusu olduğum paketler üzerine

Serdar Dalgıç serdar at pardus.org.tr
15 Eki 2010 Cum 01:37:13 EEST

15 Ekim 2010 Cuma günü (saat 00:02:01) Anıl Özbek şunları yazmıştı:

> Ama veri paketleri (yazı tipleri, imleç temaları, simge
> temaları, servis menüleri, herhangi bir uygulama için ek veriler
> (fırçalar,desenler, haritalar)...) paketçi sorumluluklarını alabilecek
> herhangi bir son kullanıcı tarafından da bakılabilir. Hem geliştiricilerin
> üzerindeki iş azalır, hem de kullanıcılar paket bakıcılığı yaparak da
> dağıtıma katkı verir.

Peki ben şöyle bir noktadan gireyim, Ali Işıngör'ün X,Y,Z paketlerinin
bakımıyla uğraşması Pardus'un üzerindeki yükü azaltmaktan çok arttıracaktır.

Ben Ali Işıngör'ün herhangi bir paketin bakımını üstlenmesini veto ediyorum.
Bir yandan geliştirici alım sürecinde bu kadar ince eleyip sık dokurken (ki bu
konuda doğru yaptığımızı da düşünüyorum), bir yandan tutup da paketçilik ve
Pardus'un geliştirmesi hakkında kafi miktarda bilgiye sahip olmadığını
düşündüğüm Ali Işıngör'ün kendisini geliştirici olarak görmesi beni rahatsız
ediyor. [1]adresindeki sürece dahil olup geliştirici olmak, Pardus'a teknik
ağırlıklı katkı sağlamak isteyen geliştirici adaylarının hakkını yediğimizi
düşünüyorum.

Veri paketleri diye kestirip atmamak lazım.. Misal font paketleri için o
fontların nerede, nasıl kullanıldıkları, testlerinin nasıl yapıldığı,
dağıtımda hangi dosya yollarına gittikleri ya da bu fontları kullanan
programlarda karşılaşılan hataları (örn: hede browser'ının X fontlarında Ğ
göstermemesi v.s.) gibi bir çok nokta var paketin geliştiricisini
ilgilendiren. Diğer "basit"(!) paketler için de bir çok durum söz konusu..

Şahsi görüşüm şu, Sn. Işıngör'ün Pardus'a programların entegrasyonu (paket
bakımı diye de geçiyor bu listede) ve Pardus'un geliştirilmesine katkıda
bulunmak gibi bir niyeti varsa; [1]adresindeki prosedüre riayet etmesi
gerekli.

[1] http://developer.pardus.org.tr/guides/newcontributor/how-to-be-
contributor.html
--