[Gelistirici] disaridan paket incelemeye alma

Doruk Fisek dfisek at fisek.com.tr
9 Mayıs 2010 Paz 18:34:53 EEST

Merhaba,

Mon, 3 May 2010 11:19:36 +0300, Semen Cirit <scirit at pardus.org.tr> :

> Değerlendirme olumlu sonuçlanır ise bir mentor atanır şeklinde
> konuşmuştuk. Fakat mentor'un kim olacağı ve mentora nasıl karar
> verebileceğimiz konusunda kararsız kaldık.
LKD'de birkaç sene önce üyeler için düşünülen (ancak hayata geçmeyen)
bir mentor uygulaması vardı.

Her mentorun kendi belirlediği bir çırak kontenjanı olur (aynı anda n
çırağa mentorluk yapabilirim biçiminde). O kontenjan doluncaya kadar o
mentora çırak yüklemesi yapılabilir.

Bir çırağın mentor alma zamanı geldiğinde, bilgisini mentorlar listesine
gönderip "bu çırağın mentoru olmak isteyen var mı" denebilir. t zaman
boyunca kimse talip olmazsa, boş kontenjanı olanlar arasından yapılacak
çekilişle (her bir kontenjan bir adet sayılacak, daha çok kontenjanı
olana çıkma olasılığı daha çok olacak biçimde) talihli belirlenebilir.
Çekilişi yapanlara verilecek rüşvetle çekiliş dışında kalınması da
mümkün olabilir :).

Mentorların kontenjan toplamı da, aynı anda alınabilecek çırak sayısını
gösterir. Daha fazlası geldiği zaman "şu an için yeni çırak alamıyoruz
ama sizi ilk sıraya koyduk" demek ve bir fifo kuyruk tutmak gerekir.
Kuyrukta bekleyen başvuru işleme konacağı zaman geldiğinde de, "hala
istekli misiniz" diye sormayı unutmamalı (aradan geçen zamanda
vazgeçmiş olabilir).

Tabii mentorun "kendi belirlediği kontenjan" durumu proje çalışanı olan
geliştiriciler arasında nasıl gelişir, ona ancak siz kendi içinizde
karar verebilirsiniz. Ben insanların gönüllü olduğu duruma göre yazdım.

> Aday bir mentor'a atanana kadarki süreyi (bugzillla'yı gözden geçirip,
> quiz iletme ve pingleme, mentor atama uyarısı verme vb.) idare edecek
> bir tampon bölge olması gerekiyor. Bunun için 2 kişi olabilir. Mentor
> atanması için ise quiz cevabı gönderimi sonrasında mentor listesinde
> bu karar ortak olarak alınabilir... Mentor atandıktan sonra adayın
> sorumluluğu mentorda olur ve bugzillada gerekli yorumu mentoru yapar.
> Aday geliştirici olduktan sonra ise kendi durumu ile ilgili yorumları
> askerlik, ayrılma, tatile gitme gibi durumları kendi girer.
O 2 kişi "gri" durumlar için de devreye girmesi gerekebilir.

Bir de bunların yanı sıra kimler mentor olabilir gibi bir soru gündeme
gelebilir. Bence bu noktada deneyim üzerinden gitmek mantıklı, z
zamandır geliştirici olan biri mentor olur denebilir. Mentorluğunun ilk
6 ayında aynı anda sadece n tane çırak alabilir gibi bir kısıtlama da
getirilebilir (ne kadar başarılı olduğunu görelim önce anlamında). Eğer
akla yatmıyorsa, geliştirici quiz'i gibi bir mentor quiz'i hazırlamak
da ek bir yöntem.

                   Doruk