[Gelistirici] disaridan paket incelemeye alma

Demiray Ustaoglu demirayustaoglu at gmail.com
2 Mayıs 2010 Paz 12:40:50 EEST

> Bir süredir bu süreç için bir takım toplantılar ve araştırmalar
> yapmıştık, bu tartışmalar ve toplantılar sonrasında ortaya çıkan
> süreci aşağı yukarı çıkarmaya çalıştım:
> uludag/trunk/doc/tr/joinus_policy  dizininde bulabilirsiniz.

tarif ettiğiniz yöntemde üstadların sırtına çok yük biniyor. bir kişi ile
sürekli ilgilenmek zahmetli bir iş. iş yoğunluğu göz önüne alındığında
üstadın çırakla yeterince ilgilenememesi büyük ihtimal. çırak da yeterince
ilgi göremeyince sağda solda üstadın aleyhine konuşması muhtemel. bu
durumdan hoş olmayan tartışmalar doğabilir.

bence, katkıcılara özel ders verir gibi tek tek ilgilenmek yerine onların
hepsini bir sınıfa toplayıp ders vermek daha iyi. hem böylelikle sınıf
ortamında kendi kendilerini eğitme şansını yakalamış olurlar hem de bu
ortamın getirdiği birçok faydadan Pardus istifade etmiş olur. kısaca
özetleyeyim.

1. katkıcı olmak isteyen kendine bir bugzilla hesabı açar.
2. bir mail başvurusu ile Pardus svn de /freeground altında kendisine bir
dizin açılır. bu dizin altında kurallar dahilde tasarrufta bulunma hakkına
sahiptir.
3. katkıcı listesi açılır. çeviri, paket hazırlama, araç yazma vs. gibi her
türlü katkı verecek olanlar bu listede buluşur. yaptıkları katkıları
belirtir ve sorularını bu listeye sorup ve cevaplarını alırlar.
4. katkıcıların tıkandığı yerde listeyi göz ucuyla takip eden geliştiriciler
duruma müdahale edip yanlış bilgileri düzeltir ve gereken açıklamaları
yaparlar.

böyle bir ortam oluşturarak problemin kendi kendisini çözmesini sağlamış
oluyoruz. şöyle ki;

1. artık katkıcıların kendilerini gösterebilecekleri bir ortam var.
2. bu listede öne çıkanların, yani en çok paket hazırlayan, çeviri yapan,
sorulara cevap verenlerin ileride Pardus geliştiricisi olabileceklerini
belirtiyoruz.
3. burada öne çıkanlar için listeye şu şekilde mesaj atılarak diğerlerine
bir örnek olmaları sağlanmalı. "şu arkadaşımız bundan sonra Pardus
geliştiricisi olma yolunda şu geliştirici ile beraber çalışacaktır."
4. böylelikle hem diğer geliştirici adaylarına güzel bir örnek olup onların
hevesini arttırmış olacağız hem de geliştiricileri liyakati olan
katkıcılarla buluşturacağız.
5. bu noktadan sonra altyapıda kendini gösteren katkıcılar üstadları ile son
bir eğitim(zaten çoğu şeyi hazırdaki belgelerden* ve listeden öğrenmiş
durumda) sürecinden sonra A takıma çıkma şansını yakalamış olurlar.

* eksikler giderilmeli.

böyle bir ortamın Pardus için çok faydalı olacağını düşünüyorum. Pardus'un
gürültülü çözümlere ihtiyacı var. Katkıcılar kendi aralarında konuşup
tartışabilmeli ki hem kendi kendilerini eğitsinler hem de potansiyel
katkıcıların ilgisini çekebilelim.

http://www.theopensourceway.org/book/single-page/
3.1.1.4. Quiet projects stay quiet. Noisy projects get noisier.
At this point, you have things moving in some direction, even if it is only
three of you discussing things loudly in public.