[Gelistirici] disaridan paket incelemeye alma

Semen Cirit scirit at pardus.org.tr
3 Mayıs 2010 Pzt 11:19:36 EEST

2010/5/2 Doruk Fisek <dfisek at fisek.com.tr>:
> Merhaba,
>
> Sun, 2 May 2010 01:36:43 +0300, Semen Cirit <scirit at pardus.org.tr> :

> Eline sağlık :)
>
> Aklıma gelenler:
>
> - Hataya yanıtı girilmesi istenen kişisel bilgiler arasındaki "#. Sizce
> bir katkıcının sorumlulukları nelerdir?" ve "Bir özgür yazılım projesi
> için topluluk (community) kavramı nedir?" birer sınav sorusu gibi
> olmuş, pek uymamış bence.

Sizce bir katkıcının sorumlulukları nelerdir? sorusu yerine  Pardus'a
haftada ne kadar vakit ayırabilirsiniz?
gibi bir soru sorulabilir.

Topluluk kavramı ile ilgili soru kaldırılabilir sanırım.

> - Açılan hata raporuna "Pardus'a bugüne kadar yaptığınız katkılar
> nelerdir?" gibi bir soru eklenebilir. Başvuranlar hali hazırda Pardus'a
> çeşitli noktalarda katkı yapıyor olabilir -- özellikle süreç ilk
> açıkladığında başvuracak kitlede olacaktır.
>
> - "Özgür yazılımlar ve Pardus'u bugüne kadar hangi işlerde
> kullandınız?" gibi bir soru da olabilir ("iş" yerine daha iyi bir
> ifade bulamadım). Adayın mevcut bilgi birikimi ve ilgi alanlarını
> öğrenmiş oluruz.

+1

> - Mentor listesinin her iki tür için de (geliştirici, test)
> tek mi olmasını; ikisinin ayrı ayrı mentor listesi olmasını mı
> konuşmuştunuz?

Hali hazırda bir test mentor adresi  mevcut, bu adresin test için
değişmemesinden yanayım, bugzilla'da gel katıl bize/test bileşeninin
default cc'ne bu adres verilebilir.  Geliştirici için daha ayrıntılı
bir mentor süreci mevcut olduğundan dolayı mentor listesinin
geliştiriciler için olmasından yanayım.

> - "Gözden geçirme" işlemlerinin nasıl olacağına dair bir konuşma geçti
> mi?

1. aşama sonuçları aday tarafından mentor listesine gönderilir ve
mentorlar kendi aralarında bu kişiyi değerlendirir. Değerlendirme
olumlu sonuçlanır ise bir mentor atanır şeklinde konuşmuştuk. Fakat
mentor'un kim olacağı ve mentora nasıl karar verebileceğimiz konusunda
kararsız kaldık. Gelen quiz sorularının cevaplarına göre adayın ilgili
olduğu alan bulunur ve bu alana uygun bir mentor atanır olarak
düşünebiliriz. Daha sonra mentor ilgili alanına göre küçük birkaç iş
önerir ve aday bunların arasından seçim yapar ve çalışmaya başla,
yardım için mentor'una danışır.

> - Süreç sonucunda geliştirici başvurusu reddedilen insanın belirli bir
> süre sonra tekrar başvurabilmesi gerekir bence.

Evet bu durumun düşünülmesi gerekiyor, adayın kendini geliştirmesi
için belirli bir süre verilebilir. Bunun ile ilgili yorum da
bugzilla'da tutulabilir. Aday ilk aşamada elenmiş ise standart bir
süre verebiliriz örneğin 6 ay geliştirici adayları için, 3 ay testçi
adayları için. 2 aşamada reddedilmiş ise mentor'u tarafından hata
kapatılır iken şu kadar süre sonra kendini geliştirdiği takdirde
yeniden başvurabilir şeklinde bugzillaya aday adına yorum yapılabilir.

> - Mentorun süreç tamamlanmadan bırakması (Pardus'tan kalıcı/geçici
> olarak ayrılması) senaryosu için de, başka bir mentora devrederek
> süreci bulunduğu seviyeden baştan başlatma gibi bir çözüm düşünmek
> gerek.

+1

"Adayın ilgili olduğu alan ile ilgili olan diğer bir mentor'a aday
devredilebilir, gerekli tartişma mentor listesinde yapılır" şeklinde
düşünülebilir...

> - Mentor listesi kapalı mı, herkesin okumasına açık mı olacak? (adayla
> ilgili kişisel bilgiler gelmeyecekse, bence açık olabilir)

Aday hakkında yorumda bulunulacağı için kapalı olmasından yanayız ama
bilmiyorum.

> - Düşünmüşsünüzdür ama tüm bu sürece göz kulak olacak, ara yazışmaları
> (quiz gönderilmesi/alınması, mentor atanması, vs) yürütecek bir sorumlu
> gerekecektir.

Şu şekilde düşünsek:

Aday bir mentor'a atanana kadarki süreyi (bugzillla'yı gözden geçirip,
quiz iletme ve pingleme, mentor atama uyarısı verme vb.) idare edecek
bir tampon bölge olması gerekiyor. Bunun için 2 kişi olabilir. Mentor
atanması için ise quiz cevabı gönderimi sonrasında mentor listesinde
bu karar ortak olarak alınabilir... Mentor atandıktan sonra adayın
sorumluluğu mentorda olur ve bugzillada gerekli yorumu mentoru yapar.
Aday geliştirici olduktan sonra ise kendi durumu ile ilgili yorumları
askerlik, ayrılma, tatile gitme gibi durumları kendi girer.

--
Semen Cirit

TUBITAK/UEKAE - Pardus GNU/Linux
http://www.pardus.org.tr/eng