[Gelistirici] 2009/devel/hardware/info/systester - take over, version bump, test system

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
7 Mayıs 2010 Cum 11:59:26 EEST

On 06 May 2010 Perşembe 19:13:40 Anıl Özbek wrote:
> Merhaba,
>
> Bu ilmek sayesinde paket alma sürecini az çok anladım. Zaten uzun zamandır
> geliştirici listesini takip edenlerin bildiği bir konu ama yakında yani
> katkıcılar / geliştiriciler almak için oldukça büyük değişiklikler hayata
> geçirilecek. Yeni katkıcılar ve geliştiriciler yeni paketler
> yapabilecekleri gibi depodaki sahipsiz veya sahipli paketlere de talip
> olabileceklerdir (hiç kimsenin beş yüze yakın paketi olmamalı bence, yazık
> :) ).

 aaaah ah :/

> Eğer bu paket alma (/el değiştirme) süreci yazılı ve internet üzerinden
> erişilebilir halde henüz yoksa (bilmiyorum var olabilir ama benim gözüme
> çarpmadı), Wiki'ye veya svn'deki doc'a bununla ilgili bir belge ekleyelim
> bence. Çünkü çoğu kişi için oldukça basit ve olması gerektiği gibi olduğu
> düşünülebilir ama kendinizi yeni bir katkıcı veya geliştiricinin yerine
> koyun, eminim siz de zorlanırsınız :)

 Haklısın, bir belgemiz olursa iyi olur. Benim bu aralar vakit sıkıntım var,
ama yazan biri olursa okuyup öneride bulunabilirim.

> Sanırım contrib ve Pardus deposunda paket alma konusunda farklılıklar yok,
> değil mi?

 Evet

> Paket sahipsizse doğrudan geliştirici listesine bildirmek ve bir süre (?)
> bekledikten sonra paket alınabilir.

 Paket sahipsizse haber verdikten sonra hemen paket alınabilir, beklemeye
gerek yok.

> Paket başka bir geliştiriciye / katkıcıya aitse önce o geliştirici ve
> katkıcı ile konuşulur, eğer anlaşılırsa geliştirici listesine haber
> verilerek paket alınır.

 Aynen

> Sadece geliştirici listesi yeterli mi yoksa devel'e de bir şeyler yazmak
> yeterli mi?

 Aslında devel e de yazmak daha doğru, ama ben de bu konuya dikkat etmediğimi
fark ettim, bundan sonra edeyim.

> Devel'e de haber vermek gerekiyorsa ayrı ayrı mı mesaj atılır yoksa çapraz
> mesaj atmak mı gerekir. Ben şöyle bir şablon kullanmayı düşünüyorum bundan
> sonraki paket alma işlemlerim için:

 İçerik aynı olduğu için fark edeceğini zannetmiyorum.

> Merhaba,
>
> Eğer sizin için uygunsa şu paket(ler)i üzerime almak istiyorum:
>
> kmobiletools -
> http://paketler.pardus.org.tr/info/contrib/2009/devel/source/kmobiletools.h
> tml

 Paket alındığı zaman sadece bir sürüm için, sadece devel de vs. alınmıyor,
her yerde alınıyor :) Yukarıdaki gibi adres yerine  depo bilgisi +
bileşen/paket  olarak yazmak daha doğru

 contrib deposundaki  multimedia/video/sinebash
 pardus deposundaki util/misc/patatessoyucu

 gibi