[Gelistirici] Paket adları

Doruk Fisek dfisek at fisek.com.tr
30 Haz 2010 Çar 19:08:41 EEST

Merhaba,

Tue, 29 Jun 2010 16:36:24 +0300, Fatih Aşıcı <fatih at pardus.org.tr> :

> Başta taslak belge hakkında olmak üzere yorumlarınızı bekliyorum.
> [1] http://svn.pardus.org.tr/uludag/trunk/doc/en/packaging/names.rst

 - Bence bu kadar standartlaşmışken, paket isimlerinin hepsinin küçük
harfli olması gerek. Paket isminde acaba büyük-küçük harf var mıydı
diye uğraşmak bana saçma geliyor. Aynısını korumanın görebildiğim tek
yararı, pisi'nin çalışma dizinini otomatik ayarlaması ve actions.py'de
özel takla atılması gerekmemesi. Bence ya bundan feragat edilebilir
(actions.py'ye bir kere paketin arşivdeki dizin ismini yazıyoruz
sonuçta), ya da belki pisi büyük-küçük harf ayrımı yapmadan dizin
ismini arayabilir diye düşünüyorum.

 - Apache'nin modül paketlerini apache-module-php, çekirdek modül
paketlerini de kernel-module-alsa olarak isimlendirsek, paket isminden
ne olduğu anlaşılabilir. Hatta module kısmını da tamamen atıp
(diğerlerinde belirtmiyoruz, niye bunlarda belirtiyoruz), apache-php ve
kernel-alsa da olabilir paket ismi. mod'la başlarsa Apache, module'le
başlarsa çekirdek diye bir ayrım akılda tutmaya çalışmak anlamlı değil
bence.

 - Alttan çizgi yerine hep tire kullanalım (ya da tersi), paketin
ismindeki ayraç neydi diye düşünmeyelim.

 - Değinmeden edemeyeceğim (yine); liste Türkçe, istenen görüşler
Türkçe, belgenin kendisi İngilizce :/

 - Elinize sağlık. Kulaktan kulağa, liste arşivlerindeki en bi güncel
söylenen neydi diye aranmaktansa böylesi çok daha güzel.

                   Doruk