[Gelistirici] Paket adları

Gökçen Eraslan gokcen at pardus.org.tr
30 Haz 2010 Çar 20:23:42 EEST

Çarşamba 30 Haziran 2010 günü (saat 19:08:41) Doruk Fisek şunları yazmıştı:
> [...]
>
> Tue, 29 Jun 2010 16:36:24 +0300, Fatih Aşıcı <fatih at pardus.org.tr> :
>
>  - Bence bu kadar standartlaşmışken, paket isimlerinin hepsinin küçük
> harfli olması gerek. Paket isminde acaba büyük-küçük harf var mıydı
> diye uğraşmak bana saçma geliyor. Aynısını korumanın görebildiğim tek
> yararı, pisi'nin çalışma dizinini otomatik ayarlaması ve actions.py'de
> özel takla atılması gerekmemesi. Bence ya bundan feragat edilebilir
> (actions.py'ye bir kere paketin arşivdeki dizin ismini yazıyoruz
> sonuçta), ya da belki pisi büyük-küçük harf ayrımı yapmadan dizin

Bir yandan kolaylık sağlayacak olduğunu düşünsem de bundan tam emin olamadım
ben. Zira SuSE, Fedora ve Mandriva gibi dağıtımlar, kendi aralarından
tutarlılık göstermeyebilseler de (örneğin paket birinde ConsoleKit iken, bir
diğerinde consolekit), genelde upstreamin koyduğu isimlere saygı göstermeye
çalışıyorlar. Bunu tamamen es geçmek pek aklıma yatmadı.

>  - Apache'nin modül paketlerini apache-module-php, çekirdek modül
> paketlerini de kernel-module-alsa olarak isimlendirsek, paket isminden
> ne olduğu anlaşılabilir. Hatta module kısmını da tamamen atıp
> (diğerlerinde belirtmiyoruz, niye bunlarda belirtiyoruz), apache-php ve
> kernel-alsa da olabilir paket ismi. mod'la başlarsa Apache, module'le
> başlarsa çekirdek diye bir ayrım akılda tutmaya çalışmak anlamlı değil
> bence.

Buna +1. Bir de şöyle bir durum var, örneğin soprano paketinden sesame2,
virtuoso ve redland backend'leri çıkıyor. Burda sadece:

     - foo-bar
     - foo-addon-bar
     - foo-applet-bar
     - foo-extension-bar
     - foo-plugin-bar

sınırları içinde bir isim mi koymalıyım (soprano-plugin-sesame2 gibi) yoksa,
soprano-backend-sesame2 şeklinde pakete özgü çözümler de yer yer yapılmalı mı?
Yoksa foo-backend-bar eklemesi mi yapmalıyız belgeye?

>  - Alttan çizgi yerine hep tire kullanalım (ya da tersi), paketin
> ismindeki ayraç neydi diye düşünmeyelim.

Alttan çizgi genelde tire kullanamadığımız zaman zorunluluktan kullandığımız
bir şey. Örneğin docbook-xml4_2 ya da polkit-qt_1 paketlerinde aslında nokta
ya da tire kullanamadığımız için alttan çizgi kullanıyoruz. Fatih gerekli
açıklamayı yapar tabi :)

--
Gökçen Eraslan
Pardus Developer