[Gelistirici] Paket adları

Fatih Aşıcı fatih at pardus.org.tr
30 Haz 2010 Çar 16:56:06 EEST

On Wednesday 30 June 2010 12:15:22 Gökmen Görgen wrote:

> Ben paketin içinden çıkan belgeler için biraz kararsız kalıyorum. Mesela
> bazı paket içinde dosyalar var, belge dosyası olarak imleniyor fakat onu
> ayrı bir pakete aldığımız zaman uygulamanın Yardım menüsünün patlamasına
> sebep oluyor.

Bu söylediğin problemi PackageKit kullanarak çözenler var.Yardım dosyası
bulunamazsa ilgili paketin kurulumunun önerilmesi gibi bir çözümü kullanan
dağıtımlar/uygulamalar mevcut.

> [...]
>s.txt
> /usr/lib/python2.6/site-packages/gitosis-0.2-py2.6.egg-info/entry_points.tx
>t /usr/lib/python2.6/site-packages/gitosis-0.2-py2.6.egg-info/not-zip-safe
> /usr/lib/python2.6/site-packages/gitosis-0.2-py2.6.egg-info/requires.txt
> /usr/lib/python2.6/site-packages/gitosis-0.2-py2.6.egg-info/top_level.txt
>
> Benim düşüncem, uygulamanın çalışabilirliğini bozmayacak şekilde ne belge
> varsa hepsini -docs içine almak, gerisini aynı pakette tutmak. Gitosis
> henüz depoda değil, depoya girerse 2011 paketlerine örnek olsun isterim.

devel paketleri için söylediğim katı kural belgeler için geçerli değil. Zaten
yukarıda verdiğin örnektekiler buna dahil değil. COPYING, README gibi
dosyaları da _tek başına_ paketlemek mantıklı değil. Belgeleri ayırmak için
paket boyutları önemli bir kriter. Burada sözünü ettiğimiz belge sadece
ayrılacaksa isminin ne olması gerektiğini anlatıyor.