[Gelistirici] Paket adları

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
30 Haz 2010 Çar 14:17:27 EEST

On 30 Haziran 2010 Çarşamba 13:11:52 Serdar Dalgıç wrote:

> Bu durumda belge dosyalarını o paket kullanıyor demektir, yani hede
> paketine hede-docs paketi bağımlılık olarak yazılmalı.

 O zaman niye ayırıyoruz ki ? Boş yere paket kalabalığı yapmaya gerek yok.
Fatih de demiş "debian gibi abartmayalım suyunu çıkarmayalım" diye. Ana paket
için gerekli bir şey ana pakette olmalı.

> İyi de bunlar belge değil ki? paketle ilgili bilgilerin tutulduğu veri
> dosyaları, yeri geldiğinde kullanılıyorlar. Filetype="doc" olarak
> işaretlenmemeliler bence. (keza öyle işaretlenmiyorlar zaten şu anda)

> Ben buna katılmıyorum, paketler bölünmeli, bölünmüş haliyle bağımlılık
> kontrolü yapılıp o paketi kullanan diğer paketlere ilgili paket bağımlılık
> olarak yazılmalı.
>
> Tabi paketleri bölerken nasıl bir politika izleyeceğimizi biraz daha
> kesinleştirmek gerekiyor belki de, docs mesela /usr/share/doc dışında bir
> yerde olmamalı gibi geliyor bana.

 Bunun gtk-doc u var, farklı API belgeleri hierarşileri var (devhelp vs.) sırf
/usr/share/doc a belge koyacaz diye bu yapıları bozmamız doğru değil. Bu tarz
genel kabul görmüş (örneğin özel inceleme aracı olan ve standart yeri
belirlenmiş) belgeleri normal yerinde bırakmalıyız. Bunlar dışındakiler
/usr/share/doc altına gitmeli.