[Gelistirici] Paket adları

Gökmen Görgen gkmngrgn at gmail.com
30 Haz 2010 Çar 13:39:00 EEST

2010/6/30 Serdar Dalgıç <serdar at pardus.org.tr>

> İyi de bunlar belge değil ki? paketle ilgili bilgilerin tutulduğu veri
> dosyaları, yeri geldiğinde kullanılıyorlar. Filetype="doc" olarak
> işaretlenmemeliler bence. (keza öyle işaretlenmiyorlar zaten şu anda)
>
> Tamam belge değiller; ama o dosyaların hepsi değil sadece bir kısmı
uygulamanın çalışması için gerekli diye hatırlıyorum. Yanılıyor olabilirim
ama böyle durumlar bazı paketlerde rastlanılabiliyor. Mesela yanlış
hatırlamıyorsam Deluge readme dosyalarını vesaire tüm belgelerini
site-packages içinde tutuyordu. Ben onu örnek olarak verdim, öyle durumlarda
ne yapak diye öğrenmek için.

Ben buna katılmıyorum, paketler bölünmeli, bölünmüş haliyle bağımlılık
> kontrolü yapılıp o paketi kullanan diğer paketlere ilgili paket bağımlılık
> olarak yazılmalı.
>
> Bu da mantıklı; ama -docs paketine asıl paket bağımlılığı yazılmış çok
paket var sanırım. Hani senin dediğin gibi gerektiği durumlarda hede-docs'u
asıl pakete bağımlılık yazmaya -karar verirsek-, hede-docs'a hede
bağımlılığının yazılmadığını kontrol etmeyi unutmayalım 2011'de. Yanlış
hatırlamıyorsam, hede paketi sistemden silindiği zaman hede-docs da
beraberinde kaldırılsın, sistemde fazlalık yaratmasın diye hede-docs'lara
hede bağımlılığı yazıldı bu zamana kadar.

> Tabi paketleri bölerken nasıl bir politika izleyeceğimizi biraz daha
> kesinleştirmek gerekiyor belki de, docs mesela /usr/share/doc dışında bir
> yerde olmamalı gibi geliyor bana.

Bence de bir politika eksikliği var. Ortak görüşler alınsın, ona göre
hareket edelim biz de.

--
gkmngrgn ~ http://www.gokmengorgen.net