[Gelistirici] Paket adları

Serdar Dalgıç serdar at pardus.org.tr
30 Haz 2010 Çar 13:11:52 EEST

On Wednesday 30 June 2010 12:15:22 Gökmen Görgen wrote:

> Ben paketin içinden çıkan belgeler için biraz kararsız kalıyorum. Mesela
> bazı paket içinde dosyalar var, belge dosyası olarak imleniyor fakat onu
> ayrı bir pakete aldığımız zaman uygulamanın Yardım menüsünün patlamasına
> sebep oluyor.

Bu durumda belge dosyalarını o paket kullanıyor demektir, yani hede paketine
hede-docs paketi bağımlılık olarak yazılmalı.

> [...]
> /usr/lib/python2.6/site-packages/gitosis-0.2-py2.6.egg-info/PKG-INFO
> /usr/lib/python2.6/site-packages/gitosis-0.2-py2.6.egg-info/SOURCES.txt
> /usr/lib/python2.6/site-packages/gitosis-0.2-py2.6.egg-info/dependency_link
> s.txt
> /usr/lib/python2.6/site-packages/gitosis-0.2-py2.6.egg-info/entry_points.t
> xt /usr/lib/python2.6/site-packages/gitosis-0.2-py2.6.egg-info/not-zip-safe
> /usr/lib/python2.6/site-packages/gitosis-0.2-py2.6.egg-info/requires.txt
> /usr/lib/python2.6/site-packages/gitosis-0.2-py2.6.egg-info/top_level.txt

İyi de bunlar belge değil ki? paketle ilgili bilgilerin tutulduğu veri
dosyaları, yeri geldiğinde kullanılıyorlar. Filetype="doc" olarak
işaretlenmemeliler bence. (keza öyle işaretlenmiyorlar zaten şu anda)

> Benim düşüncem, uygulamanın çalışabilirliğini bozmayacak şekilde ne belge
> varsa hepsini -docs içine almak, gerisini aynı pakette tutmak. Gitosis
> henüz depoda değil, depoya girerse 2011 paketlerine örnek olsun isterim.

Ben buna katılmıyorum, paketler bölünmeli, bölünmüş haliyle bağımlılık
kontrolü yapılıp o paketi kullanan diğer paketlere ilgili paket bağımlılık
olarak yazılmalı.

Tabi paketleri bölerken nasıl bir politika izleyeceğimizi biraz daha
kesinleştirmek gerekiyor belki de, docs mesela /usr/share/doc dışında bir
yerde olmamalı gibi geliyor bana.

--
- Serdar Dalgic
TUBITAK/UEKAE - Pardus GNU/Linux