[Gelistirici] Liste Dışındaki Pardus Tartışmaları

Necdet Yücel necdetyucel at gmail.com
23 Tem 2010 Cum 18:20:28 EEST

Selamlar,

23 Temmuz 2010 16:53 tarihinde Ozan Çağlayan <ozan at pardus.org.tr> yazdı:
> En fazla "Bunun yeri bu liste değil, şuraya alalım sizi" gibi bir şey
> söylenirdi. Ya da ben adam gibi cevap verirdim.

Şimdi bana şunu mu diyorsunuz: "Pardus projesiyle ilgili bir şey
söyleyeceksen bunu listede söyle". Nereden çıktı bu kural anlamadım.
Pardus çook uzun zamandır liste dışında da tartışılıyor, hepimiz
yapıyoruz bunu ama daha önce twittera veya bloga yazan kimsenin hizaya
getirilmeye çalışıldığını görmemiştim.

> Siz masumca şaşırdığınızı düşünebilirsiniz ancak size gelen reply'larda iş
> benim attığım e-posta istemcisinden elde edilen bilgilerden yola çıkılarak
> geçtiğimiz haftaki tartışmalara atıfta bulunarak başka insanların
> düşüncelerini hiçe sayarak onları yaftalamaya, onların niyetlerini öngörmeye
> geliyor.

Kusura bakma, sadece kendi yaptığım işlerin hesabını verebiliyorum.

> Ben dediğim gibi Twitter kullanmıyorum ve şaşırdığınız şeye hakkaniyetiyle
> cevap verebilmek için teknik liste kullanmak zorunda kalıyorum. Çünkü bana
> cevap hakkı tanıyacak bir ortamda yapmıyorsunuz şaşırmanızı ve yaptığınız
> şaşırmanın ucu sadece şaşırdığınız kişiye değil, kendinizce doğru olduğunu
> düşündüğünüz *isim vermeme* unsurundan dolayı Pardus'a katkı veren tüm
> insanları içine alabilecek bir kümeye dokunuyor.

Kendimce doğru olduğunu düşünme filan diye birşey yok. Madem okudun,
benim yazdıklarımdan bahsi geçen kişinin kim olduğunu bilmediğimi de
okumuş olmalısın. Adını bilmiyorum ama mail adresinin @pardus.org.tr
olmasına şaşırdım diye yazdım. İsim vermeme diye bir şey yok.
Bilmiyordum. Bilsem ne değişirdi orası ayrı.

Hem cevap filan istemiyorum ki ben. Hala da şaşılacak bir şey olduğunu
düşünüyorum ama nedenini merak etmiyorum. Ama bu herkese dokunan "uç"
nedir merak ediyorum. Ne diyorlar yani bizim için?

> Sonuçta ne oluyor, herkes yıpranıyor. İyi bir şey mi yani bu? Bu mudur camia
> anlayışı, topluluk, saygı, sevgi, vs.

Hemen birbirimize saygıyı, sevgiyi öğretmeye kalkmayalım.

> Şeklen veya esasen incelemek diye bir terim vardır hukukta. Siz esasa
> şaşırdığınızı şeklen yanlış ifade ettiğinizden bize de şekli tartışmak düşüyor
> çünkü elinizde esası sorgulayacak/tartışacak veri/gözlem miktarı *sıfır*.

Şeklen de olsa bir yanlışın içinde olduğumu kabul etmiyorum.
Kullanmayanlar var diye ne zamandır sosyal mecraları kullanmak hata
oluyor? Twiter'a pardusla ilgili şeyler yazılır mı diye şüphe içinde
olanlar Pardus Proje Yöneticisine sorsunlar, sonra konuşalım.

Ayrıca; bir mail gönderdiğin zaman birinin bunun başlık bilgilerine
bakmasına, bunu twitter'a yazmasına, başkasının buna şaşırdığını
yazmasına, başkasının umurunda olmamasına razı olmuş olursun.

Son olarak:
* Bahsi geçen maili ben göndermedim,
* Bu maile ilgili yanıltıcı/yalan/kötüleme içeren hiç bir şey yazmadım,
* Twitter'a Pardusla ilgili herşeyin yazılabileceğini düşünüyorum,
* Bu tartışmanın içinde yer almak istemiyorum.

iyi akşamlar diliyorum.

---
Necdet Yücel