[Gelistirici] Liste Dışındaki Pardus Tartışmaları

Ozan Çağlayan ozan at pardus.org.tr
23 Tem 2010 Cum 16:53:32 EEST

Cuma 23 Temmuz 2010 günü (saat 16:06:23) Necdet Yücel şunları yazmıştı:
> Peki o zaman metaforlar arkasından konuşmayalım;

> Şaşırdım diye listeye mail atsam "manyak mısın" demeyecek miydiniz?
> Aşırı tepki gösteriyorsunuz.

En fazla "Bunun yeri bu liste değil, şuraya alalım sizi" gibi bir şey
söylenirdi. Ya da ben adam gibi cevap verirdim.

Siz masumca şaşırdığınızı düşünebilirsiniz ancak size gelen reply'larda iş
benim attığım e-posta istemcisinden elde edilen bilgilerden yola çıkılarak
geçtiğimiz haftaki tartışmalara atıfta bulunarak başka insanların
düşüncelerini hiçe sayarak onları yaftalamaya, onların niyetlerini öngörmeye
geliyor.

Ben dediğim gibi Twitter kullanmıyorum ve şaşırdığınız şeye hakkaniyetiyle
cevap verebilmek için teknik liste kullanmak zorunda kalıyorum. Çünkü bana
cevap hakkı tanıyacak bir ortamda yapmıyorsunuz şaşırmanızı ve yaptığınız
şaşırmanın ucu sadece şaşırdığınız kişiye değil, kendinizce doğru olduğunu
düşündüğünüz *isim vermeme* unsurundan dolayı Pardus'a katkı veren tüm
insanları içine alabilecek bir kümeye dokunuyor.

Sonuçta ne oluyor, herkes yıpranıyor. İyi bir şey mi yani bu? Bu mudur camia
anlayışı, topluluk, saygı, sevgi, vs.

Şeklen veya esasen incelemek diye bir terim vardır hukukta. Siz esasa
şaşırdığınızı şeklen yanlış ifade ettiğinizden bize de şekli tartışmak düşüyor
çünkü elinizde esası sorgulayacak/tartışacak veri/gözlem miktarı *sıfır*.

İyi tatiller.

---
Ozan Çağlayan
TUBITAK/UEKAE - Pardus Linux