[Gelistirici] pardus teknolojileri için social coding

Fatih Aşıcı fatih at pardus.org.tr
13 Tem 2010 Sal 08:33:57 EEST

On Monday 12 July 2010 23:19:39 Ozan Çağlayan wrote:
> gitweb veya en kötü cgit arayüzlü bir ücretsiz git şeysi olsa o olabilir
> veya en ideali http://git.pardus.org.tr. GIT deposu fikri zaman zaman
> hezeyan şeklinde hepimizin aklına gelip gelip gidiyor projeler için
> (paketler deposu için değil ama). Bakalım :)

Ne yalan söyleyeyim. Benim gönlümden paketler deposunu da çevirmek geçiyor.
Ama geçelim demiyorum şimdi. Olmayacağını bildiğim bir şey için thread
başlatmak istemiyorum :)

Sorun şu aslında. Hızlı Internet'i olmayan geliştiriciler için sunucular
farklı olduğunda forklamak o kadar da kolay olmuyor. git.pardus.org.tr'deki
depoyu forklamak için önce o depoyu clone'layıp sonra gitorious'a upload
etmek gerekiyor. Küçük projelerde sorun değil tabi bu. Hızlı bağlantısı olan
bir kişi forkladığında diğerlerinin onu temel alması da bir çözüm.

Ben, mevcut projeleri geçirmeyecek olsak bile git.pardus.org.tr'nin açılması
taraftarıyım zaten. Ama bu isteğimin gerçekleşmesi için önce tam zamanlı bir
sistem yöneticisinin işe başlamasını bekliyorum.