[Gelistirici] jira tartışması

Burak Çalışkan burakclskn at gmail.com
9 Tem 2010 Cum 18:49:28 EEST

09-07-2010 11:54, Fatih Aşıcı yazmış:
[...]
> Bizim aldığımız kararları beğenmiyor olabilirsiniz. Yapıcı eleştirilerde
> bulunarak katkıda bulunabilirsiniz. Bu şekilde olduğu müddetçe bu süreçte yer
> alanların iyi niyetinden şüphe etmem. Sonuçta Jira konusunda anlaşmış,
> kullanmayı mantıklı bulmuş bir ekip var. Aksi düşüncede olan insanların
> sayısı da ortada (yorum yazmayanlar zaten karardan memnun). Aynı düşüncede
> değilsiniz diye tüm bunları saçma olarak nitelendirip hatta saygı sınırlarını
> aşan ithamlarda bulunmanız hiç de kabul edilebilir değil.

Ben bu karardan hiç menun kalmadım ve "yorum yazmayanlar zaten karardan
memnun" sözünden sonra yazma gereği duydum. Mesele pratik çözümler
bulmak değil, özgür dağıtımı özgür yollarla geliştirmek. Tabi bu olaydan
sonra, pardus'un ne kadar özgür olduğu tartışılır.(açık kaynak!=özgür
yazılım).

Çekirdek ekibi kendi arasında karar veriyor, sonra gönüllü
geliştiricilere kararı duyuruyor, gönüllü geliştiricilerin fikri
alınmıyor ve dolayısıyla hiç yerine konuluyorlar. "Commitlerden de
görülebileceği gibi Pardus 2011 için çalışmalara başladık" sözü açıkça
bir itiraftır.

Bunca yıl sonra gönüllü geliştiricilere "ftp alanı + e-posta" gibi basit
hizmetlerden, onlarca mesaj atılmasına ve alınmış karar olmasına rağmen,
mahrum bırakılması, gönüllü geliştiricilere verilen başka bir değer.

Bu olaylardan sonra 3 geliştirici onca emeğinden sonra projeden ayrıldı.
Seçtiğiniz "JIRA", ayrılan 3 geliştiricinin yapacağı işleri yapacak mı?

Şapkadan tavşan çıkartabilcek mi?