[Gelistirici] jira tartışması

Onur Güzel guzelmu at itu.edu.tr
9 Tem 2010 Cum 15:30:12 EEST

İşbaran Akçayır wrote:
> 2010/7/9 Fatih Aşıcı <fatih at pardus.org.tr <mailto:fatih at pardus.org.tr>>
>
>     Bizim aldığımız kararları beğenmiyor olabilirsiniz. Yapıcı
>     eleştirilerde
>     bulunarak katkıda bulunabilirsiniz. Bu şekilde olduğu müddetçe bu
>     süreçte yer
>     alanların iyi niyetinden şüphe etmem. Sonuçta Jira konusunda anlaşmış,
>     kullanmayı mantıklı bulmuş bir ekip var. Aksi düşüncede olan
>     insanların
>     sayısı da ortada (yorum yazmayanlar zaten karardan memnun).
>

> Sadece benim adıma konuşmuş olma diye yorum yazıyorum.
> [...]
Dışarıdan bir (geliştirici de değil) katkıcı olarak gözlemlediğim şu:

Özellikle son 1 yıldır, TÜBİTAK dışı/gönüllü/maaşsız (ne derseniz deyin)
geliştiriciler, yeterince ciddiye alınamamaktan şikayetçi. Böyle bir
şeyin doğru olmadığını biliyorum, ancak;
    a. UEKAE'de bir toplantı yapıldığında konuşulanların listeye
yazıldığını görmedim. Görmüşsem de nadirdir, hatırlamıyorumdur. Benim
gördüğüm Necdet hocanın her seferinde büyük bir sabır ve inatla yazdığı
"Listeye yazsanız da okusak" twit'leri oldu.
    b. Toplantıda karar alındıysa eğer, bilgilendirme iletisi
gönderildi. Bu tartışmada da yapıldığı gibi.

Yani haklılar! İnsan sayısı kadar farklı beyin var ve herkesin
düşünceleri var. Tartışma kelimesi her ne kadar olumsuz bir anlam
içeriyormuş gibi gelse de düşünceleri tartışmak hata değil. Hata
tartışmamakta!

(Daha önce pek çok yapılan hatadan sonra) Bir hata (daha) yapılmış, bir
karar alınmış, (bana göre haklı sayılabilecek) gerekçeler açıklanmış ve
geçiş yapılacağı da vaat edilmiş. Projeye inandığım kadar bu vaate de
inanıyorum. Fakat, eğer zamanında tartışılmış olsaydı, Redmine tercih
edilir, herkes bir ucundan tutar (gerekli olduğu düşünülen)
iyileştirmeler şimdiye kadar yapılırdı. Şimdi ise proje yönetimi Jira
tercihiyle yalnız kalmıştır.

--
Onur Güzel
Istanbul Technical University