[Gelistirici] jira tartışması

İşbaran Akçayır isbaran at gmail.com
9 Tem 2010 Cum 14:53:38 EEST

2010/7/9 Fatih Aşıcı <fatih at pardus.org.tr>

> eleştirilerde
> süreçte

> İnsanlar tutarlı bir şey söyleseler, yaptıkları çifte standart hakkında
> sorduğum sorulara cevap verseler de kendimi haklı çıkarmaya çalışmaktan
> vazgeçsem.
>
 > "Sizin aldığınız kararlar" diye bir şey olamayacağını hala anlamadınız mı
> ?
>
> Neden? Sen sadece kullanma tarafına bakıyorsun. Bu teknolojinin
> kurulumunu/bakımını yapacak, sunucuyu hizmete sunacak insanlar kendi
> aralarında karar alamazlar mı?

Müşteriye çözüm satıyormuş gibi konuşuyorsun, orda fazla kalınca kafalar
devlet memuruna mı dönüşüyor merak ettim.
Kurulumu, bakımı yapılacak, sunucuda şu işler var hizmete sokulacak dedin de
kimse yapmadı mı ?
Herkesin içli dışlı kullanacağı bir yazılımın seçilmesinden bahsediyoruz
burada, karar almak için o kadar bağımsız olamazsın, ayrıca bu kararı
sunucu yöneticisi tek başına almış değil, orada bu yazılımı kullanacak
insanlar seçmişler, yani sen sunucuda çıkaracağı işlerle hiç ilgilenmeyecek
olsan da
bir geliştirici olarak yorum yapmışsın, ama bizim haberimiz bile yok.

Ha sen bu kararı beğenmezsin ve söz konusu
> teknolojinin yerine başka bir alternatif önerirsin; o zaman bu insanlar
> tekrar değerlendirirler. Benim gördüğüm o ki alternatif sunamadığınız gibi
> tam olarak bizden nasıl bir cevap beklediğinizi bile bilmiyorsunuz.

Ben neden senin seçtiğin bir teknolojiyi kullanmak ve sonra beğenmeyip
alternatifle gelmek zorundayım anlamadım ?
Alternatif sunulması için istekte bulundunuz mu ? Hayır. Biz bunu seçtik
diyip bu listeye mail atan kimdi ?
Ne cevap beklediğimi bilmiyor değilim, cevap beklemiyorum çünkü mantıklı bir
cevap verecek kimse yok karşımda.
Bu tekel muhabbetiyle daha önce de geldiniz bu insanların karşısına, biz
bunu seçtik bu oldu diye ve ortadaki saçmalığı ve insanların söylediklerini
o zaman da anlamadınız.

>  > Olay bundan ibaret, işin felsefi boyutunu sorarsan içinden çıkabilerek
> kısa
> motivasyonuna
>
> İşin felsefi tarafına gelirsek; benim bugüne kadar kullandığım yazılımlar
> ile
> söylemlerimin birbirine uyumlu olduğunu düşünüyorum. Ancak burada hala
> kapalı
> kodlu yazılımları kullanarak özgür yazılım geliştiren insanların Jira'ya
> gelince gösterdikleri tutarsızlıkları anlamakta zorlanıyorum.

Kapalı kod konusunda fikirlerinin bazılarına katılıyorum, mevzunun o
kısmında yorum yapmadım çünkü konunun o olduğunu düşünmüyorum