[Gelistirici] jira tartışması

Fatih Aşıcı fatih at pardus.org.tr
9 Tem 2010 Cum 14:10:16 EEST

On Friday 09 July 2010 13:39:00 İşbaran Akçayır wrote:

> Sadece benim adıma konuşmuş olma diye yorum yazıyorum.
> İnsanlar o kadar laf söyledi hala pişkin pişkin iyi bir şey yaptığınız
> konusunda kendinizi haklı çıkarmaya çalışıyorsunuz.

İnsanlar tutarlı bir şey söyleseler, yaptıkları çifte standart hakkında
sorduğum sorulara cevap verseler de kendimi haklı çıkarmaya çalışmaktan
vazgeçsem.

> "Sizin aldığınız kararlar" diye bir şey olamayacağını hala anlamadınız mı ?
> Eve otobüsle mi vapurla mı gideceğinin kararını sen alabilirsin ama
> Pardus'ta benim de
> kullanacağım bir teknolojinin değişim kararını sen alamazsın (sen dediğim
> siz, kısmen üstüne al yani)

Neden? Sen sadece kullanma tarafına bakıyorsun. Bu teknolojinin
kurulumunu/bakımını yapacak, sunucuyu hizmete sunacak insanlar kendi
aralarında karar alamazlar mı? Ha sen bu kararı beğenmezsin ve söz konusu
teknolojinin yerine başka bir alternatif önerirsin; o zaman bu insanlar
tekrar değerlendirirler. Benim gördüğüm o ki alternatif sunamadığınız gibi
tam olarak bizden nasıl bir cevap beklediğinizi bile bilmiyorsunuz.

> Olay bundan ibaret, işin felsefi boyutunu sorarsan içinden çıkabilerek kısa
> bir cevap veremem çünkü olay açık kaynaktan başlar insanların motivasyonuna
> kadar gider.

İşin felsefi tarafına gelirsek; benim bugüne kadar kullandığım yazılımlar ile
söylemlerimin birbirine uyumlu olduğunu düşünüyorum. Ancak burada hala kapalı
kodlu yazılımları kullanarak özgür yazılım geliştiren insanların Jira'ya
gelince gösterdikleri tutarsızlıkları anlamakta zorlanıyorum.